• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۲۰
  • شناسه خبر: 3347

صدور شناسنامه برای فرش های تولیدی استان زنجان از ماه آینده

پیام ملت–رئیس اتحادیه صنف فرشبافان استان زنجان گفت: تولیدکنندگان فرش در استان زنجان میتوانند از اوایل بهمن ماه سال جاری نسبت به صدور شناسنامه برای فرش های تولیدی خود اقدام کنند. علی نجفلو د رگفت و گو با خبرنگار پیا ...

پیام ملترئیس اتحادیه صنف فرشبافان استان زنجان گفت: تولیدکنندگان فرش در استان زنجان میتوانند از اوایل بهمن ماه سال جاری نسبت به صدور شناسنامه برای فرش های%d8%b5%d8%a7%d8%af%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d8%b4 تولیدی خود اقدام کنند.

علی نجفلو د رگفت و گو با خبرنگار پیام ملت، اظهار داشت: وضعیت صنعت فرش استان از بابت تولید و فروش مناسب بوده اما متاسفانه در زمینه صادرات فرش وضعیت مطلوبی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات اقتصاد جهانی و روابط بین کشورها مشکلاتی در زمینه صادرات فرش وجود دارد،افزود: با توجه به اینکه فرش کالایی سرمایه ایست با صدور شناسنامه برای فرش های تولیدی نوع، رنگ، اندازه، نقش و نحوه نگهداری فرش مشخص می شود و مشتری راحت تر میتواند نسبت به خرید فرش با کیفیت و مناسب اقدام کند.

رئیس اتحادیه صنف فرشبافان استان زنجان یاد آور شد: مشکلات عدیده ای در زمینه بیمه کردن افراد در صنعت قالی بافی وجود دارد به طوری که سهم بیمه ای در نظر گرفته شده برای استان در صنعت قالی بافی و صنایع دستی ۱۰ هزار نفر بوده است که متاسفانه تنها یک سوم  از افراد مشغول در صنعت قالی بافی از خدمات بیمه بهره مند هستند.

نجفلو تصریح کرد: هم اکنون ۶ هزار نفر بافنده و تولید کننده فرش در سطح استان فعالیت می کنند و بیش از ۳۰ هزار نفر نیز بصورت پاره وقت و نیمه وقت در سطح روستاها صنعت قالی بافی را دنبال می کنند.

وی با تاکید بر اینکه این اتحادیه با هدف ارائه خدمات به همه قالی بافان و تولید کنندگان فرش و حرفه های مرتبط با آن تشکیل شده است، گفت: به طور میانگین سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار متر مربع فرش در استان زنجان تولید میشود.

رئیس اتحادیه صنف فرشبافان استان زنجان ادامه داد: برگزاری جشنواره های فرش استانی، برگزاری نمایشگاه های استانی، کشوری و بین المللی و شرکت در نمایشگاه های اختصاصی از برنامه های این اتحادیه در زمینه توسعه صادرات فرش می باشد.

نجفلو به تولیدات فرش استان زنجان اشاره کرد و افزود: تولیدات فرش استان شامل: فرش پشمی، افشار و نقشه های بومی است.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست