• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۳۰
  • شناسه خبر: 3603

در سایه امنیت می توان به توسعه و رشداقتصادی رسید

پیام ملت–وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:با ایجاد امنیت و آرامش در کشور می توان به توسعه اقتصادی رسید و جایگاه خود را در منطقه و در عرصه بین الملل ارتقاءداد. محمود واعظی در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضو ...

پیام ملتوزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:با ایجاد امنیت و آرامش در کشور می توان به توسعه اقتصادی رسید و جایگاه خود را در منطقه و در عرصه بین الملل ارتقاءداد.

محمود واعظی در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد،اظهار داشت:امروزه کشور ما در نقطه ای قرار دارد که منطقه پیرامون آن با بی ثباتی و فعالیت های تروریستی روبرو است که خوشبختانه با هوشمندی و درایت مقام معظم رهبری و سیاست های دولت  توانسته ایم  رو ز به روز به انسجام و آرامش در کشور برسیم.

وی با بیان اینکه امروزه ،فضای آرامی در بخش اقتصاد در کشور حاکم است،افزود: استان زنجان در زمینه توسعه  شبکه فیبر نوری و امکانات و پهنای باند دارای ظرفیت و زیرساخت های مناسبی است  و ما نیز حمایت خود  را در زمینه فراهم نمودن بستری مناسب در حوزه آی تی در استان خواهیم نمود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ،ایجا داشتغال و رفع بیکاری را اولویت های اصلی کشور دانست و ادامه داد: طول یک سال گذشته ۷۰۰  هزار شغل توسط دولت تدبیر و امید ایجاد شده، که این میزان با توجه به بیکاری های انباشته شده از ۸ سال گذشته نمی تواند خود را نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه  امروزه پهنای باند استان ۱۱ برابر و شبکه انتقال استان نیز ۵/۳ برابر شده است ،افزود: در روستاها کارهای زیادی در حوزه تلفن و ارتباط تلفنی فراهم است و باید روستاییان با استفاده از خدمات اینترنتی به کارهای خود رشد داده و از بازار اینترنتی برای فروش محصولات خود استفاده کنند.

واعظی  تاکید کرد:در ارتباط با روستاها هم باید امکانات اولیه را فراهم کنیم تا احساس کمبود نکرده  که این سیاست در دولت یازدهم وجود داشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به  کلنگ‎زنی ساختمان مجتمع ICT و مرکز داده استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: امیدوارم در این سفر در حوزه فعالیت‌های وزارت‌خانه گشایش بیشتری برای استان ایجاد شود .

وی با بیان اینکه اجرای پروژه ها  رونق کسب و کار و ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان را به همراه خواهد داشت،خاطر نشان ساخت: متاسفانه در طول ۳ سال گذشته به دلیل وجود تحریم ها و محدودیت های مالی نتوانستیم به همه اهدافی که در زمینه  تحریم های ظالمانه ای که تاکنون بر نظام بود برسیم آاما خوشبختانه در مسیر رسیدن به اهداف گام های ویژه ای بر داشته ایم.

واعظی یادآور شد :امروزه دستاورد هایی که در زمینه برجام و برنامه ریزی مجلس ،دولت و حمایت بخش خصوصی صورت گرفته موجب ایجاد  شاخص های مناسبی در بخش خدمات،کشاورزی و صنعت و رونق اقتصادی شده  است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کاهش تورم و رشد و رونق اقتصادی اشاره کرد وتصریح نمود:تورم بالای ۴۰ درصد در سال های گذشته ،امروزه به زیر ۸ در صد کاهش یافته است و اگر نتوانیم تورم را کنترل نماییم هرگز شاهد رونق اقتصادی و کارآیی آن نخواهیم بود.

وی  ادامه داد: اکنون آنچه که تحریم‌های مربوط به موضوع هسته‌ای بوده، حل شده است و  پس از برجام نیز با ۷۰۰ بانک روابط کارگزاری داریم.

واعظی تصریح کرد:حل معضل اشتغال از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت است، با استخدام افراد در ادارات دولتی نه تنها مشکلی حل نشده، بلکه هزینه‌های مربوط به سرمایه‌گذاری هم به این بخش منتقل می‌شود. در حالی که برای حل معضل اشتغال باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد که بخش خصوصی فعالیت داشته باشد و برهمین اساس اشتغالزایی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه ، نتیجه توافقی که از سوی  هم فکری قوای سه‌گانه و نهادهای نظامی و انتظامی بدست آمد باعث گردید  که تحریم‌ها برداشته شود  و حقوق هسته‌ای ایران باقی بماند افزود:ما با آمریکا توافق نکرده ایم بلکه توافق صورت گرفته توافقی بین المللی بوده و در شورای امنیت سازمان متحد بررسی شده و به هیچ عنوان نمی توان لغو نمود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه برجام وسالگرد آن گفت:دستاورد های برجام متعلق به کل نظام است و اینکه عده ای بخواهندبرجام را  مخدوش نمایند و به دولت حمله کنند جا تاسف دارد ،زیرا ما اعتقا داریم دستاورد های برجام متعلق به کل نظام بوده و حاصل کار جمعی است که خوشبختانه  تیم مذاکرات نیز با تمام توان و اقتدار به خوبی توانست در مقابل ۵ قدرت جهانی ایستادگی نماید و از حق مردم کشور دفاع کند.

واعظی یادآور شد: اکنون در زمینه نفت هیچ محدویتی برای تولید و صادرات نداریم و میتوان گفت  صادرات افزایش داشته و در این  راستا با اوپک و غیر اوپک توافق شده است به طوری که صادرات نفت امروزه از ا میلیون بشکه به ۲ میلیون و ۹۵۰ هزاربشکه رسیده است.

وی ادامه داد:قرارداد وارد کردن هواپیما در ۳۸ سال گذشته بی‌سابقه بوده است و این اعتباری است که امروز ایران در عرصه بین‌المللی به دست آورد ه ودر مجموع می توان گفت  ما از رکود خارج شده‌ایم و می‌توانیم آینده خوبی را به مردم وعده دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید فضای سیاسی کشوردر انتخابات  آرام باشدتصریح کرد: برخی از جریان‌های سیاسی و احزاب و گروه‌ها از هم اکنون می خواهند به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی حمله و آنان را زیر سوال ببرند،اما باید گفت که برجام به کلیت نظام مربوط است چرا که دولت هم متعلق به نظام است.

واعظی ،رونق و رشد اقتصادی را در چهار چوب  اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد:دولت تدبیر و امید توانسته با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ  شده درزمینه  رونق اقتصادی موفق عمل نماید و با این مسئله برخورد تبلیغاتی ننموده است.

وی  با اشاره به اینکه  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  با رحلت خود یک وحدت مجددی را در کشور آفرید، خاطر نشان ساخت:رحلت آیت الله هاشمی موجب گردید شخصیت ها و افراد سیاسی با داشتن تفکرات مختلف همسو و همدل شوند ،که البته این همسو شدن باید زیر سایه مقام معظم رهبری ادامه داشته باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ایشان  یک مشاور امین برای مقام معظم رهبری و دلسوز مردم بودند که جای ایشان به این راحتی پر نمی‌شودو مردم نیز با توجه به فهم و درک بالایی که دارند در کلیه مراسمات این عالم ارادت و قدر دانی خود را نشان دادند.

انتهای خبر/ع

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست