• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۰۲
  • شناسه خبر: 3626

نظام جمهوری اسلامی در حوزه ارتباطات،کارنامه درخشانی دارد

پیام ملت –استاندار زنجان گفت: نظام جمهوری اسلامی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و آوردن تکنولوژیهای مدرن جهانی انقلابی را به پا کرده است و می توان گفت کارنامه درخشانی دارد. اسدلله درویش امیری در جلسه شورای اداری ...

پیام ملتاستاندار زنجان گفت: نظام جمهوری اسلامی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و آوردن تکنولوژیهای مدرن جهانی انقلابی را به پا کرده است و می توان گفت کارنامه درخشانی دارد.

اسدلله درویش امیری در جلسه شورای اداری استان که با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد،اظهار داشت: به عده‌ای از جاهلان که همه دستاورد‌‌های انقلاب اسلامی را نا‌دیده می‌گیرند باید گفت که انقلاب اسلامی ایران در همه بخش‌ها به ویژه در حوزه ارتباطات  موفق عمل نموده است.

وی ادامه داد:از حدود ۵ هزار خط تلفن ثابت  در سال ۱۳۵۷ به بیش از ۳۸۴ هزار و ۸۰۶ خط و وجود یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۳۰۹ خط تلفن همراه در استان زنجان ارتقاء یافته ایم.که این امر ، از دستاوردهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان به شمار می آید.

استاندار زنجان با بیان اینکه دولت نگرانی عمیقی از وضعیت واحد‌های تولیدی، اشتغال و سرو سامان دادن به وضعیت آنها دارد  افزود: در این راستا کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان زنجان فعالیت خوبی دارد.

درویش امیری ادامه داد: یک هزارو ۳۶۹ پرونده در کارگروه ستاد تسهیل موانع تولید استان زنجان بررسی و  ۹۲۱ مصوبه نیز در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه از اختصاص اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان در کشور در راستای اجرای طرح‌هایی با هدف رونق تولید خبر داد و گفت: سهم استان زنجان از این اعتبار، ۴۴۳ میلیارد تومان می باشد که تاکنون با بررسی پرونده ۸۴۰ واحد مشکل‌دار، به بیش از ۳۲۲ واحد تولیدی، تسهیلاتی معادل ۲۲۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر تسهیلات طرح رونق تولید، ۹۴ میلیارد تومان نیز به ۱۹۱ واحد کوچک و متوسط استان به صورت مستقیم از منابع بانک‌های دولتی استان با همان شرایط طرح‌های رونق اختصاص یافته که این امر، مجموع تسهیلات پرداخت شده به ۵۱۳ واحد تولیدی استان زنجان را به ۳۲۱ میلیارد تومان رسانده است.

درویش امیری ، با بیان اینکه در استان زنجان تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذار داخلی و خارجی در اجرای طرحهای بزرگ انجام  شده است،افزود:با اجرای طرح های حمایتی از بخش تولید و صنعت استان، از ۵ هزار و ۹۸۶ شغل متزلزل صیانت شده و ۳ هزار شغل جدید نیز در استان ایجاد شده است.

استاندار زنجان به عمده مشکلات واحد‌های تولیدی کشاورزی، صنعتی اشاره و اظهار داشت: مشکلات واحد‌ها با سازمان تامین اجتماعی و محیط زیست، معوقات بانکی، منابع مالی، مشکلات مالیاتی و تامین سوخت مورد نیاز از جمله مشکلاتی است  که واحدهای تولیدی استان زنجان با آنها مواجه بودند.

وی از ایجاد  حدود ۳ هزار شغل جدید در استان زنجان خبر دادو خاطر نشان ساخت: در راستای اجرای ماده ۸۸ از قانون تنظیم مقررات، ۱۳۵ پروژه عمرانی که عمدتاً درحال بهره برداری بودند، به بخش خصوصی واگذار شده است.

درویش امیری ادامه داد: ۹‌ ماهه سالجاری سهم استان زنجان در بُرش استانی صادرات بنگاه‌های اقتصادی، ۳۳۰ میلیون دلار پیش بینی شده بود که از این میزان تاکنون ۲۴۹ میلیون دلار محقق شده که این موضوع، نشان از پویایی حوزه تولید و بخش های اشتغال و اقتصاد استان دارد.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست