• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۰۵
  • شناسه خبر: 3674

پرداخت ۴۵ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بانک ها تا پایان امسال/ ایران به رتبه ۱۸ اقتصاد جهانی رسید

پیام ملت– سخنگوی دولت در نشست خبری روز سه شنبه( پنجم بهمن ماه) گفت: ۴۵ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به نظام بانکی تا پایان سال جاری پرداخت می شود. محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری خود ضمن تسلیت به مناسبت ...

پیام ملت سخنگوی دولت در نشست خبری روز سه شنبه( پنجم بهمن ماه) گفت: ۴۵ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به نظام بانکی تا پایان سال جاری پرداخت می شود.

محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری خود ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و حادثه حریق و فروریختن ساختمان پلاسکو افزود: کشور پشتوانه ای را از دست داد و در حادثه پلاسکو خسارات جانی و مالی فروانی به تعدادی از هموطنان وارد آمد.

وی ادامه داد: ضمن عرض تسلیت به این مناسبت ها، باعث خرسندی است که در این اتفاق هم نمادی از فرهنگ اسلامی_ایرانی در ارائه ایثار و فداکاری از سوی هموطنان آتش نشان فداکار به جهان منعکس شد.

سخنگوی دولت با اشاره به گزارش امیدوار کننده از اصلاح نظام بانکی که در هیات وزیران آیین نامه اجرایی آن به تصویب رسیده است، اظهار داشت: با تصویب آیین نامه اجرایی تبصره ۳۵ قانون بودجه سال ۹۵ کل کشور، ۴۵ هزار میلیارد تومان برای تادیه بدهی دولت به نظام بانکی و افزایش سرمایه ۶ بانک دولتی، از سوی دولت فراهم شد.
نوبخت افزود: با این اقدام صورت های مالی بانک ها اصلاح خواهد شد و قدرت تسهیلات دهی آن ها افزایش می یابد.
وی ادامه داد: در این آیین نامه به بانک های عامل دولتی اجازه داده شد نسبت به بخشودگی جرائم کسانی که تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کرده اند، اقدام کنند و دولت موظف شد تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان نسبت به بخشودگی سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان متقبل شود.
رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اگر افرادی که زیر ۱۰۰ یملیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند اصل پول خود را به بانک بپردازند، بانک ها جریمه را خواهند پرداخت و دولت سود آن را پرداخت خواهد کرد.
 

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست