• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۰۶
  • شناسه خبر: 3698

جشنواره حضرت زینب(س) بین المللی می شود

پیام ملت– مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: جشنواره”شکوه شکیبایی” طی سه سال گذشته توانسته است راه خود را کند و در آستانه بین المللی شدن قرار گیرد. ناصر مقدم  روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه سو ...

پیام ملت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: جشنواره”شکوه شکیبایی” طی سه سال گذشته توانسته است راه خود را کند و در آستانه بین المللی شدن قرار گیرد.

ناصر مقدم  روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه سومین جشنواره  ملی حضرت زینب(س) موسوم به “شکوه شکیبایی” افزود:  در دین اسلام شخصیت های بسیاری بودند که حضور آنان درعرصه های مختلف باعث ماندگاری اسلامی و الگوهای ارزشمند برای نسل های آینده بوده است.

وی هبا اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره  اشاعه فرهنگ منور دینی، گسترش فعالیت های هنری منطبق با سیره معصومین(ع) به ویژه حضرت زینب(س) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار ادبی، فرهنگی و هنری در زمینه سیره و شخصیت حضرت زینب(س) و انتشار آنها می باشد، خاطر نشان کرد: جشنواره حضرت زینب(س) در سال ۹۳ طراحی و به صورت ملی و سراسری در چهار بخش مقاله، شعر، داستان و دلنوشته در زنجان برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: این جشنواره پیرامون زندگی و ابعاد شخصیت مادر عاشورا و اسوه مقاومت و شجاعت حضرت زینب(س) برگزار شده است که از چند ماه گذشته برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شد.

مقدم با اشاره به اینکه این جشنواره در چهار بخش مقاله‌ نویسی، شعر، داستان، دلنوشته فارسی و ترکی برگزار شده است، افزود: قریب به ۷۰۰ اثر به جشنواره ارسال شد.

وی گفت: در بخش مقاله ۴۷ اثر ،در بخش دلنوشته فارسی ۸۳ اثر، دلنوشته ترکی ۶ اثر، شعر فارسی ۴۲۸ اثر، شعر ترکی ۶۰ اثر و داستان فارسی ۶۰ اثر به دبیرخانه رسیده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه در بخش شعر فارسی و شعر ترکی به ترتیب از ۶ نفر تقدیر می شود، تصریح کرد: در بخش مقاله از ۶ نفر،در بخش دلنوشته فارسی از ۶ نفر و در بخش دلنوشته ترکی نیز از دو نفر تقدیر خواهد شد.

مقدم تاکید کرد: در بخش داستان ترکی از دو نفر و داستان فارسی نیز از ۵ نفر تقدیر می ‌شود و در مجموع در این مراسم از ۳۳ نفر تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) یکی از این شخصیت ها محسوب می شود، افزود: نقش مهم ایشان در واقعه کربلا برای تمام کسانی که اهل دین و دیانت هستند، پنهان نبوده و همه اذعان دارند “کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود”.

این مسئول بیان داشت: یاد و خاطره این شخصیت بین تمام آزادی خواهان به ویژه مسلمانان و شیعیان برجسته بوده و ایشان به عنوان الگوی صبر،استقامت،عفاف و حجاب و خلوص در دینداری به جهان معرفی شده اند.

مقدم بزرگداشت یاد و خاطره بزرگان دینی و تولید آثار فاخر در خصوص سیره اهل بیت عصمت و طهار (ع) را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: ابعاد شخصیتی و رفتاری حضرت، جبنه های عرفانی ایشان، نقش و جایگاه اجتماعی حضرت، نگاه زیباشناختی حضرت، بصیرت و ظلم ستیزی از محورهای این جشنواره محسوب می شود.

 

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست