• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۰۷
  • شناسه خبر: 3717

زمینه جذب دانشجویان و اساتیدغیر ایرانی فراهم شده است

پیام ملت– وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: زمینه جذب و پذیرش دانشجویان و اساتیدغیر ایرانی با چارچوب های ویژه در ایران فراهم شده است. محمد فرهادی روز پنجشنبه در جمع شماری از اساتید دانشگاه زنجان اظهار کرد: جایگاه علم ...

پیام ملت وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: زمینه جذب و پذیرش دانشجویان و اساتیدغیر ایرانی با چارچوب های ویژه در ایران فراهم شده است.

محمد فرهادی روز پنجشنبه در جمع شماری از اساتید دانشگاه زنجان اظهار کرد: جایگاه علمی دانشگاه های کشور نسبت به دهه های گذشته رشد چشم گیری داشته است وهم اکنون آماده پذیرش دانشجویان و اساتیدغیرایرانی هم هستیم.

وی با بیان اینکه پس از برجام از توسعه روابط بین المللی خوبی برخوردار شده ایم، افزود: پس از برجام اقبال و روی خوش بسیاری از کشورها به ایران جلب شد به گونه ای که هم اکنون دوره های آموزشی مشترکی بین دانشگاه های ایران و دانشگاه های کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، کره، چین، ژاپن و بلژیک برگزار می شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بابیان اینکه وضعیت آموزش عالی کشور در سالهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی غیرقابل مقایسه است، تصریح کرد: شاهد رشد ۲۵ برابری تعداد دانشجویان کشور نسبت به سالهای قبل از انقلاب هستیم.

فرهادی با اشاره به تحصیل چهار میلیون و ۸۰۰هزار دانشجو، گفت: این تعداد دانشجو در بیش از ۲ هزار و ۸۸۰ واحد آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین به فعالیت ۷۶هزار عضو هیات علمی در مراکز آموزش عالی کشور اشاره کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: متقاضی ورود به آموزشگاه‌های عالی کاهش یافته است، به خصوص آموزشگاه‌های غیر انتفاعی که بیش از ۳۵۰ موسسه غیر اتفاعی در سطح کشور داریم که این موسسات همواره از کمبود دانشجو ناراضی هستند.

فرهادی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری ۲۷هزار نفر در مقطع کاردانی دانشجو جذب شده است درحالی که بخش صنعت و تولید کشور به شدت با ضعف تکنسین مواجه هستند.

وی با بیان اینکه این موضوع در حوزه رشته های علوم پزشکی هم مشهود است، افزود: هم اکنون کشور در رشته هیای پیراپزشکی با کمبود نیرو مواجه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: ارتقای سطح دانشگاه ها در سطح بین المللی، توسعه دانشگاه های نسل سوم، تهیه برنامه ی آمایش آموزش عالی و ساماندهی تمام بخش های این حوزه، چهار ماموریت تعریف شده ستاد اقتصاد مقاومتی است.

فرهادی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش تاثیرگذاری در آموزش عالی و توسعه دانشگاه های کشور داشت، گفت: علاوه بر تاسیس دانشگاه آزاد، مهمترین فرد موثر در رشد دانش بیوتکنولوژی در ایران محسوب می شد.

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از پیشرفته ترین کشورها در زمینه بیوتکنولوژی هستیم، تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی از بزرگترین حامیان وزارت علوم ازنظر قوانین، مقررات و تامین اعتبارات بود.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست