• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۰۷
  • شناسه خبر: 3711

مردم زنجان میراث دار کهن عرفا و اندیشمندان هستند

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: مردمان زنجان میراث دار کهن عرفا و اندیشمندانی هستند که مهمان برای آن ها بسیار ارزشمند و گرامی است. یحیی رحمتی در جمع راهنمايان گردشگري ۱۸ كشور دنيا اظهار داشت:  شما به کشوری قدم گذاشت ...

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: مردمان زنجان میراث دار کهن عرفا و اندیشمندانی هستند که مهمان برای آن ها بسیار ارزشمند و گرامی است.

یحیی رحمتی در جمع راهنمايان گردشگري ۱۸ كشور دنيا اظهار داشت:  شما به کشوری قدم گذاشتید که ادبیات آن در دنیا به تعامل و گفت وگو معروف است و به استانی پا گذاشتید که فلسفه در شرق مدیون این استان است و سهروردی که به شیخ اشراق معروف است متعلق به این استان است.

وي خاطر نشان کرد: فلسفه شرق مدیون ادبیات استان زنجان است و شعرا و نام آوران بسیاری را تربیت کرده است.

رحمتي عنوان كرد: زنجانی ها و حرمت ایرانی ها حرمت انسان ها را به جان دارند چرا که مخلوق خداوند اند و بر همین اساس باهمین روح زیبا آثاری را خلق کردند که امروز بخشی از آن را در سلطانیه مشاهده کردید.

در ادامه این دیدار هم چنین شهردار زنجان نیز با خیر مقدم به راهنمایان گردشگری از ایران به عنوان کشوری بزرگ و مهمان نواز نام برد که همواره اماده میزبانی از مهمانان هستند.

حبیب یگانه افزود: زنجان شهری تاریخی و بزرگ است و از سابقه تمدنی بسیار بالایی برخوردار است و مردمان بسیار مهربان و مهمان نوازی دارد.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری شهر زنجان افزود: این شهر در حوزه میراث فرهنگی از سابقه تمدنی بسیار بالایی برخوردار است ضمن اینکه صنایع دستی این استان اهمیت جهانی دارد و جاذبه های گردشگری آن بکر و زیبا و دیدنی است.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست