• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۰۷
  • شناسه خبر: 3724

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سومین جشنواره ملی حضرت زینب(س) در زنجان

پیام ملت– وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سومین جشنواره ملی حضرت زینب(س) موسوم به ‘ شکوه شکیبایی’، ابراز امیدواری کرد، این جشنواره بتواند گام موثری در راستای شناخت بهتر حضرت زینب کبری (س) و شناسان ...

پیام ملت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سومین جشنواره ملی حضرت زینب(س) موسوم به ‘ شکوه شکیبایی’، ابراز امیدواری کرد، این جشنواره بتواند گام موثری در راستای شناخت بهتر حضرت زینب کبری (س) و شناساندن عمق فضیلت و معنویت و اخلاق آن حضرت به نسل امروز باشد.

متن این پیام که شامگاه پنجشنبه توسط سید هادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی حضرت زینب(س) قرائت شد به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
سلام بر زینب سلام‌الله علیها که زینت پدر است، سلام بر زینب کبری که اسوه صبر و شکیبایی است، سلام بر زینب کبری که پیام‌آور عاشوراست و سلام بر زینب کبری که الگوی مادران و خواهران و دختران امروز است.
حضرت زینب (س) بزرگ بانوی جهان اسلام، بیدارگر و ادامه دهنده نهضت عاشورا و نمونه بی‌نطیر ایثار است.
این بانوی تربیت شده خاندان نبوت، اسوه‌ای نیکو برای حق طلبی و دفاع از ایمان و عقیده الگویی بی‌مانند در شهامت و شجاعت و فصاحت و بلاغت بود.

زینب (س) تجسم زهد، ورع، علم، عفاف، حریت و متخلق به اخلاق الهی است، آن بزرگوار (س) راه مقاومت در برابر باطل را به امت نشان داد و فداکاری در راه خدا و چشم‌پوشی از همه چیز را در راه برافراشتن پرچم حق به مردان و زنان آموخت.
ایثار و فداکاری، صبر و بردرباری، دانش وسیع و سخنان سنجیده و منطقی او در مقاطع حساس در حالی که در تحت شرایط سخت روحی و ومصیبت‌های جانکاه بود، از او چهره‌ه ای بی‌نظیر در جهان انسانیت ترسیم نموده که همواره چون مشعلی فروزان راه نجات انسان‌ها از زیر بار ظلم و ستم و تحقیر و حق‌کشی رهنمون می‌شود.
کلمات و فرمایشات گهربار آن حضرت در خطبه‌هایی که از آن حضرت روایت شده خود قوی‌ترین دلیل بر کمال فصاحت وبلاغت آن بانوی بزرگوار اسلام است، همان بانویی که امام سجاد (ع) در حق ایشان فرمودند:
ای عمه!، شما الحمدلله بانوی دانشمند هستی که تعلیم ندیده و بانوی فهمیده‌ای هستی که بشری تو را تفهیم نکرده است.
و جز این هم انتظاری نیست، چرا که الگوی راستین حضرت زینب (س) مادرش فاطمه الزهرا (س) است و در دامان پر مهر و عنایت فاطمه (س) از سرچشمه معارف اسلامی و قرآنی سیرات گشته است.
هوش و زکاوت، دوراندیشی، تدبیر و تفکر این بانوی گرامی اسلامی در مرتبه‌ای از درایت و تعقل قرار دارد که لقب عقیله بنی هاشم برازنده اوست، مدیریت این بانو را می‌توان در صحنه‌های مختلف کربلا و کوفه و شام مشاهده کرد که توانست هم کاروان بی‌سرپرست را اداره کند و هم پیام شهیدان را به گوش همگان برساند.
رسالت اصلی حضرت زینب (س) پس از به شهادت رسیدن امام حسین (ع و ۷۲ تن از یارانش آغاز گردید، که با ایراد سخنان آتشین به بیدارگری مردم کوفه و افشاگری ظلم و ستمی که از سوی خاندان امیه بر آل طه وارد شده بود، پرداخت و بر تبلیغات چندین ساله مسموم بنی امیه درباره بنی‌هاشم خط بطلان کشید.
این بانو در عمل به همه آموخت که می‌توان به موقع حس عاطفی و انسانی را در اوج داشت و نیز به موقع در برابر دشمن با قدرت تمام ایستاد.
او به ما آموخت که نه به خاطر عاطفه انسانی روحیه خود را باید باخت و تسلیم دشمن شد و نه به خاطر مبارزه به کلی عواطف را کنار گذاشت.
از روحیه و شخصیت مردم زمانه خود و توصیه به قدرشناسی از دلسوزان جامعه قبل از آنکه از دست بروند، از جمله مهم این نکات است.
امیدواریم این همایش گام موثری باشد در راستای شناخت بهتر آن حضرت و شناساندن عمق فضیلت و معنویت و اخلاق حضرت زینب کبری (س) به نسل امروز که تشنه آگاهی و نیازمند شناخت الگوهای جاودان هستند.
از خداوند متعال توفیق بیشتر همه شرکت کنندگان و دست اندرکاران این جشنواره ملی و اجر معنوی عزیزان را از دستان پر مهر حضرت زینب کبری (س) و خاندان پر کرامت اهل بیت عصمت (ع) مسألت دارم.
سید رضا صالحی امیری

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست