• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۰۹
  • شناسه خبر: 3731

ایجاد نمایشگاه دائمی برای سازمان های مردم نهاد مستلزم بررسی است

پیام ملت– مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه ایجاد نمایشگاه های فصلی و سالانه برای بیان دستاوردها و عملکرد های سازمناهای مردم نهاد استان شکل گرفته می‎شود، گفت: نمایشگاه افق تا طلوع نخستین نمایشگ ...

پیام ملت مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه ایجاد نمایشگاه های فصلی و سالانه برای بیان دستاوردها و عملکرد های سازمناهای مردم نهاد استان شکل گرفته می‎شود، گفت: نمایشگاه افق تا طلوع نخستین نمایشگاه در رابطه با فعالیت سمن های مردم نهاد استان است که اگر نیاز به ایجاد نمایشگاه دائمی باشد حتما این موضوع در دستور کار قرار می گیرد.

مسیح الله سلطانی با تاکید بر انجام نظارتها بر فعالیت سازمان های مردم نهاد اظهار کرد: سازمان‎های مردم نهاد و تشکل‎های مردمی استان به صورت دوره ای مورد بازدید قرار می گیرند اما این نظارتها به گونه ای نیست که مانع از فعالیت این تشکل‎ها در استان شود بلکه هدف رعایت چارچوب‎های قانونی توسط این سازمان ها است.

وی افزود: خوشبختانه میزان تخلفات در موسسات خیریه استان بسیار کم بوده و با تذکر به این موسسات مشکل برطرف شده است.  مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان تاکید کرد: سمن‎ها به عنوان یک نهاد غیر سیاسی ، غیر انتفاعی و غیر دولتی فعالیت می کنند که مدیران و گردانندگان این چنین تشکل هایی حق ندارند برداشتی از مبالغ را به نفع خودشان داشته باشند.

وی افزود: سمن ها و تشکل های مردمی در استان به عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولان کارهای خوبی را در سنوات گذشته به اجرا گذاشته اند که این اقدامات قابل تقدیر است.

سلطانی ابراز کرد: یکی از ضعفها این بود که برخی از دوستان در دستگاه‎های دولتی نسبت به فعالیت این گونه موسسات مقاومت نشان می دادند که سعی کرده‎ایم این نگرش و نگاه را تغییر دهیم و خوشبختانه امروز نگاه مثبت مسئولان به فعالیت سمن‎ها را داریم.

وی در پاسخ به چگونگی برطرف کردن برخی فعالیت‎های موازی درموسسات خیریه گفت: در این زمینه با توجه به اینکه در اساسنامه فعالیت این موسسات انجام چنین فعالیتهایی آمده است نمی توان برخوردی در این زمینه داشت اما می توان برای بهتر کردن ارائه خدمات تعامل و ارتباطی را بین موسسات خیریه ایجاد کرد تا بتوان با هم افزایی از انجام برخی موازی کاری ها جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه توانمندیهای سازمان‎های مردم نهاد استان ابراز کرد: این نمایشگاه از ۷ بهمن ماه سال جاری به مدت ۴ روز پذیرای حضور ۵۰ تشکل مردمی است که ایجاد تعامل و ارتباط بین این تشکل‎ها از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه در استان است.

 

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست