• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۱۰
  • شناسه خبر: 3764

تشکیل هیات بررسی حادثه پلاسکو/ رئیس دانشگاه تربیت مدرس، رئیس هیات شد

پیام ملت– رییس جمهور در حکمی” محمدتقی احمدی” رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس را به ریاست ” هیئت ویژه گزارش ملّی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو” منصوب کرد. رئیس‌جمهور در حکمی رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس را ب ...

پیام ملت رییس جمهور در حکمی” محمدتقی احمدی” رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس را به ریاست ” هیئت ویژه گزارش ملّی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو” منصوب کرد.

رئیس‌جمهور در حکمی رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس را به ریاست “هیئت ویژه گزارش ملّی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو” منصوب کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با هدف اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث مشابه ساختمان پلاسکو و تقویت توان کشور در مدیریت بحران؛ در حکمی دکتر محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس را به ریاست “هیئت ویژه گزارش ملّی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو” منصوب و از وی خواست تا ظرف دو ماه «گزارش ملّی» این حادثه را جهت اطلاع مردم شریف ایران منتشر کند.

متن حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمدتقی احمدی

رئیس محترم دانشگاه تربیت‌مدرس

سلام علیکم

در پی حادثه آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو در مرکز شهر تهران که صحنه ایثار و فداکاری آتش‌نشانان غیور شد و احساسات عمومی مردم ایران را در کمک به آسیب‌دیدگان و وحدت و انسجام ملی در برخورد با چالش‌ها نشان داد؛ از آن نظر که باید همه تدابیر لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث مشابه اتخاذ شود و توان کشور در مدیریت بحران تقویت گردد.

لازم می‌دانم «هیئت ویژه گزارش ملّی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو» به ریاست جنابعالی و عضویت شخصیت‌های علمی و خبره در تخصص‌های مختلف ذیربط به شرح ذیل تشکیل شود و ظرف مدت دو ماه «گزارش ملّی» این حادثه را با «بررسی علل و عوامل وقوع آتش ‏سوزی و فرو ریختن ساختمان»، «نحوه مدیریت محیطی حادثه»، «کیفیت هماهنگی دستگاه‌های مسئول در مدیریت بحران»، «راه‌های پیشگیری از تکرار آن» و «اصلاحات ساختاری و مدیریتی لازم» ارایه و گزارش دقیقی جهت اطلاع مردم شریف ایران منتشر نماید.

کلیه دستگاه‌ها و مسئولان ذیربط موظفند با این هیئت همکاری نموده و اطلاعات مربوط را در اختیار بگذارند.

 

دکتر علی‌اکبر آقا کوچک

دکتر سعید بختیاری

مهندس فرج‌الله رجبی

مهندس شاپور طاحونی

آقای نصرالله طهماسبی

دکتر محمد فاضلی

دکتر سیدباقر مرتضوی

دکتر رسول میرقادری

دکتر مهدی هداوند

توفیق هیئت محترم را در انجام این وظیفه ملّی از خداوند بزرگ خواستارم.

حسن روحانی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست