• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۱۱
  • شناسه خبر: 3796

افتتاح اولین مرکز ملی تست توربین‌های بادی در زنجان

پیام ملت– مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان زنجان گفت: مرکز تست توربین های بادی در علی آباد شهرستان ابهر توسط پژوهشگاه نیرو به عنوان مزرعه بادی مورد بهره برداری قرار می گیرد. بهمن قاضی‌زاده در نشست خبری خود در جمع خ ...

پیام ملت مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان زنجان گفت: مرکز تست توربین های بادی در علی آباد شهرستان ابهر توسط پژوهشگاه نیرو به عنوان مزرعه بادی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بهمن قاضی‌زاده در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه ها و پرورژه های افتتاحی این شرکت در دهه فجر اظهار کرد: محل این سایت در روستای علی‌آباد شهرستان ابهر در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار در حال راه‌اندازی است.

وی ادامه داد: همچنین دکل بادسنجی ۱۰۰ متری نیز برای ثبت اطلاعات در محل نصب شده است و در مرکز تست توربین بادی، مزرعه چیدمانی از توربین نیز انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای پروژه‌هایی که توسط این شرکت انجام می‌شود منابع مالی زیادی نیاز دارند، تصریح کرد: باید برای تامین این منابع تلاش بسیاری صورت گیرد و علاوه ‌بر آن حل مشکلت زیست‌محیطی رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی از جمله مواردی است که باید در اجرای پروژه‌ها توسط این شرکت باید در نظر گرفته شود.

قاضی زاده یاد آور شد: ۵۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های در دست اجرای این شرکت در نظر گرفته شده است که ۲۵۰ میلیارد تومان آن در استان زنجان و ۳۱۰ میلیارد تومان آن در استان قزوین هزینه خواهد شد .

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در بخش تامین اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان فاینانس خارجی از کشور چین دریافت کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان زنجان با بیان اینکه باید به توسعه در کنار شبکه موجود بپردازیم، اظهار کرد: توسعه با توجه به اقبال صنعت با گذر از رکود و توسعه صنعتی در استان های زنجان و قزوین خواهد بود.

قاضی زاده خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش توسعه صنعتی در استان‌های زیر مجموعه این شرکت باید گفت که از برنامه‌های توسعه برق عقب نیستیم .

وی افزود: برای پاسخ‌گویی به نیازهای آینده نیز سعی در دریافت فاینانس، منابع داخلی و منابع دولتی داریم و توانسته‌ایم در تنگناهای مالی پروژه‌های در دست اجرا را ادامه دهیم.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست