• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۱۲
  • شناسه خبر: 3815

تاریخ سیاسی هر کشور، هویت آن ملت است

پیام ملت– نماینده ولی فقیه در استان گفت: یکی از مسائل مهمی که برای حیات سیاسی یک کشور لازم است، درک و شناخت تاریخ سیاسی  آن کشور است و این تاریخ هویت یک ملت است. آیت الله شیخ علی خاتمی صبح امروز در آغاز مراسم گلبان ...

پیام ملت نماینده ولی فقیه در استان گفت: یکی از مسائل مهمی که برای حیات سیاسی یک کشور لازم است، درک و شناخت تاریخ سیاسی  آن کشور است و این تاریخ هویت یک ملت است.

آیت الله شیخ علی خاتمی صبح امروز در آغاز مراسم گلبانگ انقلاب، ضمن عرض تبریک یوم الله دهه فجر اظهار کرد: نزدیک به چهار دهه از عمر انقلاب می گذرد که دو نسل اول در پیروزی انقلاب و در جنگ تحمیلی حضور داشته‎اند و نسل سوم و چهارم افرادی هستند که تنها این افتخارات را شنیده اند و کمتر شاهد رشادتهای مردم برای به ثمر رسیدن انقلاب بوده اند.

وی عنوان کرد: ملتی که هویت دارد می تواند آینده خود را درست ترسیم کند و تحت تاثیر القائات قرار نگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان  یکی از شگردهای استعمارگران را ایجاد فاصله بین نسل موجود با هویتهای تاریخی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال آن هستند تا بتوانند به دلخواه خود با ایجاد فاصله هویت کشور را شکل دهند.

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد: کشور کهن ایران دارای هویت غنی و تاریخی است که با ورود اسلام به ایران این فرهنگ هویت غنی تری به خود گرفته است.

وی افزود: دلیل اینکه ایرانیان اسلام را با ولایت اهل بیت پذیرفته اند این بوده است که ملت ایران مردمی با فرهنگ بوده و این انتخاب را با آغوش باز و شناخت درست پذیرفته‎اند.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: همین امر سبب شده است که در برابر حوادث راست قامت بیستند و انقلاب شکوهمند نمونه ای از این استقامت ملت ایران بوده است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سیطره ابر قدرتهای غرب و شرق را از بین برده است، تاکید کرد: نزدیک صد سال است که دنیا را قدرتمندان به دو بلوک و ابر قدرت غرب و شرق تقسیم کرده‎اند و در دوره‎ای هم شرق و غرب پشت سر حکومت پهلوی قرار گرفتند و ایران را به عنوان مرکز توجه خود قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اما با وجود حمایتهای شرق و غرب انقلاب شکوهمند اسلامی با تفکرات یک مجتهد انسان دوست ضد استعمار و ضد استبداد به پا خواست و در مقابل تمام ناباوریهای دنیا بدون حمایت خارجی به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه دشمنان بعد از سی و نه سال هنوز انقلاب ایران را نشناخته اند، خاطرنشان کرد: رمز ماندگاری انقلاب ما این است که همه دست در دست همه پست سر امام مسلمین برای ساختن ایرانی آباد و آزاد تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست