• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۱۲
  • شناسه خبر: 3822

دانش آموزان برای پذیرش نقش های آینده آماده شوند

پیام ملت– معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان باید برای همه نقش‌های آینده خود آماده شوند چرا که دانش‌آموزان امروز، در آینده نقش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خواهند داشت. مهدی فیض در جمع خبرنگاران با بیان ...

پیام ملت معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان باید برای همه نقش‌های آینده خود آماده شوند چرا که دانش‌آموزان امروز، در آینده نقش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خواهند داشت.

مهدی فیض در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت نسل امروز برای فردا است، اظهار کرد: با این هدف محتوای برنامه های آموزشی تدوین و با توجه به این هدف کلی باید ببینم چه نیازهایی برای آینده کودکان مورد نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: اگر نگاه ما آینده نگر باشد باید اقتضائات آینده را برای تربیت دانش آموزان مد نظر قرار داده و در بحث آموزشی در نظر بگیریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش صورت گرفته باید همه جانبه باشد، تصریح کرد: آموزش باید به گونه‌ای باشد که همه این نقش‌ها را در خود جای دهد و فعالیت‌های تربیتی هم باید همه این نقش‌ها را در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه باید راهکارهای عملی تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تنظیم شود، گفت: راهکارهای عملی تحقق سند در حوزه اهداف تربیتی، راهکارهایی است که همه معاونت‌ها و سازمان‌های زیر پوشش آموزش و پرورش باید نقش خود را در تحقق اهداف تربیتی آن سند مشخص کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کلیت فضای مجازی را نمی‌توانیم به عنوان یک نهاد دولتی و در سطح کلان مدیریت کنیم، اظهار کرد: آنچه که در این زمینه مد نظر ما قرار دارد، این است که دانش‌آموز را در استفاده از فضای مجازی هوشیار کنیم.

فیض ادامه داد: همچنین رصد وضعیت دانش‌آموزان در فضای مجازی و تولید ایده‌هایی که بتواند استفاده دانش‌آموز را در فضای مجازی به سوی استفاده مفید ببرد، از اهداف دیگری است که دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: برای این امر مرکز مشاوره‌ای در معاونت پرورشی و فرهنگی با عنوان مشاوره امور فضای مجازی فعال شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، تاکید کرد: دانش اموزان باید فهم سیاسی داشته باشند و دنباله رو نباشند.

فیض با بیان اینکه انتظارمی رود سیمای تربیتی فارغ التحصیلان بر اساس سند تحول تهیه و ترسیم می شود، تصریح کرد: امیدواریم رود با توجه به تاکید مقام عالی وزارت و براساس سند تحول بنیادین بحث کاهش سیطره اموزش برتعلیم و تربیت پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه به پرورش و تربیت باید نگاه زیربنایی باشد خاطر نشان کرد: سعی شود نگاههای تربیتی با تاکید بر مهارتهای زندگی توسعه یابد

معاون وزیر آموزش و پرورش یاد آور شد: در خصوص شیوه نامه هدایت تحصیلی تحول بزرگی رخ داده است.

 

انتهای پیام/ع

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست