• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۱۴
  • شناسه خبر: 3862

بازدید قضات از زندان، باعث افزایش امید در زندانیان می شود

پیام ملّت – رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در حال حاضر طرح بازدید دوره ای قضات از زندان که طرح ابتکاری در زنجان بود، در کل کشور اجرا می شود و این بازدید، باعث افزایش امید در زندانی می شود. جعفر گل محمدی روز پنجش ...

پیام ملّت رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در حال حاضر طرح بازدید دوره ای قضات از زندان که طرح ابتکاری در زنجان بود، در کل کشور اجرا می شود و این بازدید، باعث افزایش امید در زندانی می شود.

جعفر گل محمدی روز پنجشنبه در جمع قضات بازدید کننده از زندان مرکزی زنجان افزود: تا کنون بر اساس بررسی های به عمل آمده بازدیدهای دوره ای قضات دادگستری، برکات زیادی برای زندانی و خانواده وی داشته است.
رئیس کل دادگستری زنجان با بیان اینکه حضور روسای دادگاه ها در این بازدید باعث قوت قلب مسئولان قضایی در رسیدن به نتیجه مطلوب در راستای کاهش جمعیت کیفری استان است، تاکید کرد: رویکرد استفاده از احکام جایگزین بیشتر برای افرادی که نخستین بار مرتکب جرم شده اند یا بر اثر یک اتفاق در زندان هستند، اعمال می شود.
به گزارش ایرنا،گل محمدی اظهار کرد: محکومانی که برای نخستین بار با این شرایط وارد ندامتگاه ها می شوند، به توجه و حمایت های دستگاه قضایی برای جبران اشتباه خود و اصلاح راه اشتباهی که رفته اند، نیاز دارند.
رئیس کل دادگستری زنجان یکی از ثمرات بازدید از زندان را ایجاد، حفظ و افزایش روحیه امیدواری در مددجویان عنوان کرد و گفت: این رفت و آمدهای قاضی، گفت و گوی رو در رو و بدون واسطه با متهم تلاش برای رفع مشکل احتمالی و راهنمایی مددجو باعث ایجاد آرامش در محیط ندامتگاه می شود.
وی خاطرنشان کرد: وقتی انجمن حمایت از زندانیان استان بیشترین حمایت های مادی و معنوی را از خانواده زندانی که تحت فشارهای زندگی است انجام می دهد، همچنین خود مددجو هم امید به زندگی دارد، دیگر دلیلی برای وجود برخی ناهنجاری ها در زندان نخواهد بود.
گل محمدی به کسب رتبه برتر انجمن حمایت از زندانیان زنجان در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: این انجمن در مقایسه با استان های برخوردار، توانمندترین و پرکارترین تشکل در کشور است، شاید ۱۰ ها برابر سایر انجمن ها از خانواده مددجویان حمایت می کند.
رئیس کل دادگستری زنجان سیاست اجرای کاهش جمعیت کیفری در استان را ضروری دانست و گفت: قضات در پرونده هایی که تشخیص می دهند متهم استحقاق صدور احکام جایگزین دارد، اجتهاد کرده و از فرصت های قانونی برای کاهش احکام کیفری استفاده کنید.
وی با بیان اینکه نمی توان به زندانی ها نگاه تک بعدی داشت، تصریح کرد: مددجویی که در زندان به سر می برد، محصول قضاوت قضات است، بنابراین همواره باید نگاه جامعی به پرونده ها داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، در این بازدید قضات از نزدیک با مشکلات زندانیان آشنا شدند و کسانی که نقص، ایراد یا اعتراضی در پرونده خود احساس می کردند به قاضی حاضر مراجعه کردند و مشکلات خود را بیان کردند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست