• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۱۴
  • شناسه خبر: 3845

ناگفته های خودکشی کارمند دانشگاه آزاد زنجان

پیام ملّت – مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در حالی خودکشی کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان را خانوادگی اعلام می‌کردند که همسر و خود وی مشکلات ایجاد شده در محل کار را علت اصلی این اقدام اعلام می‌کنند. ر ...

پیام ملّت مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در حالی خودکشی کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان را خانوادگی اعلام می‌کردند که همسر و خود وی مشکلات ایجاد شده در محل کار را علت اصلی این اقدام اعلام می‌کنند.

روز پنجشنبه ۷ بهمن خبر خودکشی یکی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و انعکاس آن در خبرگزاری فارس به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد تا به یکی از مهم‌ترین اخبار استان تبدیل شد.

خانم (ز- ف) چهارشنبه شب در منزل خود اقدام به خودکشی می‌کند که بلافاصله توسط همسرش به یکی از بیمارستان‌های زنجان منتقل و با تلاش و پیگیری‌های وی و پزشکان خوشبختانه خطر رفع می‌شود.

علت خودکشی این کارمند در گفت‌گوی خبرنگار فارس با افراد مرتبط و مطلعان در این زمینه و همچنین همسر وی به دلیل مشکلاتی که در محل کار وی از سوی دانشگاه ایجاد شده بود، اعلام می‌شود.

خبرنگار فارس برای پی بردن به صحت و سقم این خبر با مسؤول حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان به گفت‌وگو می‌پردازد که وی ضمن اشاره به خودکشی کارمند دانشگاه آزاد علت آنرا در دست بررسی اعلام کرده و می‌گوید به زودی ابعاد قضیه را اعلام خواهد کرد.(هر چند تا امروز ۱۰ بهمن و بعد از گذشت چهار روز هنوز تماسی از سوی این مسؤول برای اعلام ابعاد این قضیه صورت نگرفته و خبرگزاری فارس همچنان منتظر توضیحات این مسؤول است).

*تکذیب ناشیانه خبر از سوی مسؤولان دانشگاه

به هر حال پس از انعکاس این خبر در خبرگزاری فارس تماس‌های مسؤولان دانشگاه برای کتمان یا تکذیب این خبر آغاز شد تا این خبر از روی خروجی فارس برداشته و یا تکذیب شود.

حتی مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان طی تماس‌های متعدد با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه علت این حادثه خانوادگی بوده، از خبرگزاری فارس خواستند تا خبر را از خروجی خود حذف کند. حتی در این زمینه و از طریق فضای مجازی (تلگرام) مسؤولان دانشگاه چندین تکذیبیه (غیر رسمی) نیز به خبرنگاران فارس ارسال کردند. اما هیچ یک از تکذیبیه‌ها در نامه رسمی ارسال نشد که این امر مشکوک بودن قضیه و صحت خبر را بیش از پیش تایید می‌کرد.(تلاش خبرگزاری برای دریافت تکذیبیه در نامه‌ای رسمی از سوی این دانشگاه نیز تا به امروز محقق نشده است.)

در ادامه اقدامات مسؤولان این دانشگاه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری این دانشگاه ضمن تکذیب خبر، علت اقدام این کارمند را مسائل خانوادگی ذکر می‌کند.

یدالله رجایی در این گفت‌وگو ادامه داده است: «یکی از کارکنان خانم این واحد به دلیل اختلافات خانوادگی و خارج از محیط دانشگاه چهارشنبه شب اقدام به خودکشی می‌کند که همان شب توسط همسرش به بیمارستان منتقل می‌شود و اکنون حال وی رو به بهبودی است».

*تغییر خبر در سایت خبرگزاری دانشگاه آزاد

پس از ساعتی با وجود انتشار خبر اولیه دانشگاه آزاد در بسیاری از سایت‌ها، مسؤولان این دانشگاه در اقدام ناشیانه‌ای اقدام به تغییر محتوای خبر کرده‌اند و در تکذیبیه مکان خودکشی تکذیب شده است در حالی که در خبر اصلی فارس اصلا به این قضیه پرداخته نشده است.

البته در خبر دوم علت اصلی حادثه اعلام نشده و بحث اختلافات خانوادگی نیز به کل از خبر برداشته شده و علت خودکشی نیز دلایل نامعلوم ذکر شده در حالی که در خبر اولیه رئیس دانشگاه با تاکید علت خودکشی ‌را اختلافات خانوادگی ذکر کرده بود.

در این اطلاعیه که به جای خبر اصلی ویرایش و جا گرفته علت حادثه چنین ذکر شده است: «یکی از کارکنان خانم این واحد خارج از محیط دانشگاه چهارشنبه شب به دلایل نامعلوم مصدوم و توسط همسرش به بیمارستان منتقل می‌شود و تحت مداوا قرار می گیرد و اکنون حال او کاملا بهبود یافته و بزودی از بیمارستان مرخص می‌شود».

به دنبال تناقضات پیش آمده در تماسی با همسر این کارمند زمینه برای یک مصاحبه در بیمارستان فراهم می‌شود تا اصل ماجرا برای خبرنگار فارس مشخص شود.

*مشکل خانوادگی نداریم

ساعت ۱۵ و ۳۰ در بیمارستان حاضر می‌شوم کنار تخت خانم کارمند پر است از همکارانی که آمده‌اند تا به وی دلداری دهند. منتظر می‌شوم تا پس از اتمام زمان ملاقات کنار تخت خلوت شود، خود را به کنار تخت خانم (ز-ف) می رسانم، ظاهرا حالشان رو به بهبودی است.

بعد از احوالپرسی از وضعیت جسمی و روحی وی می‌پرسم، می گوید خدا را شکر با تلاش همسرم حالم رو به بهبود و امیدوارم به زودی از بیمارستان مرخص شوم.

وی شرح ماجرا را این گونه آغاز می‌کند، هفته قبل پنجشنبه (ظاهرا ۳۰ دی‌ماه) ابلاغی را در یافت کردم که شما باید به مرکز سهروردی منتقل شوید، که با شنیدن این خبر بسیار ناراحت شدم.

کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان ادامه می‌دهد، من از سال ۱۳۷۸ به همراه یکی از همکارانم در این مرکز فعالیت کرده‌ایم و کارهای این مرکز را سامان داده‌ایم. با شنیدن اینکه خانمی که قبلا در چند جا کار کرده و هیچ جا وی را قبول نکرده‌اند با توصیه فردی می‌خواهد جایگزین من شود ناراحتی من دو چندان شد.

وی ادامه می‌دهد بعد از آن با همسرم به دفتر حراست دانشگاه و آقای اصلاحی مراجعه کردم و اظهار کردم چرا مرا انتقال داده‌اند و برای این انتقال چه دلیلی دارند آیا از کار من رضایت ندارند و یا دلیل دیگری دارد؟

این کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در مورد اینکه مسؤولان دانشگاه علت این اقدام را خانوادگی اعلام می‌کنند، اظهار داشت: به هیچ وجه علت این اقدام خانوادگی نبوده و من مشکلی در خانواده و به ویژه با همسرم ندارم و زندگی بسیار خوبی هم داریم و این امر را همه همکاران نیز تایید می‌کنند.

وی با بیان اینکه من و همسرم وابستگی‌های زیادی نسبت به هم داریم، هرگونه انگیزه خانوادگی در این اقدام را به شدت تکذیب و اعلام می‌کند که همسایه‌ها حتی یک بار هم صدای ما را نشنیده‌‌اند و ما زندگی بسیار خوب و آرامی داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه از ۱۹ سالگی در این دانشگاه فعالیت می‌کنم، گفت: این نهایت بی‌انصافی است که بعد از ۲۱ سال بدون هیچ دلیل مرا از کارم کنار گذاشته و به جای دیگری انتقال دهند.

همسر وی نیز با اشاره به اینکه ما زندگی خوبی داریم اظهار داشت: خانوادگی اعلام کردن علت حادثه از سوی مسؤولان دانشگاه جای تاسف دارد در حای که خودشان از کل ماجرا با خبر بودند.

وی با بیان اینکه همسرش علت خودکشی را نامه‌ای شرح داده که هم اکنون در حراست بیمارستان نگهداری می‌شود، گفت: در این نامه علت اصلی این اقدام از سوی همسرم مشکلات ایجاد شده در محل کار وی اعلام شده است.

به هر حال این مطلبی بود که خبرنگار فارس در مورد خودکشی کارمند دانشگاه آزاد واحد اسلامی زنجان به آن رسید و مسؤولان این دانشگاه تلاش در انکار و تکذیب آن را دارند که امیدواریم به زودی شاهد شفاف‌سازی مسؤولان دانشگاه آزاد در این زمینه و به در راستای تنویر افکار عمومی باشیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست