• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۱۵
  • شناسه خبر: 3866

به شان پرستاران توجه بیشتری شود

پیام ملت– رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با بهبود سیستم سلامت کشور بایدشرایط را به گونه ای  فراهم کرد که مقام و شان پرستاران حفظ شود. علیرضا بیگلری در مراسم جشن روز پرستار و ولات حضرت زینب(س) با اشاره به ...

پیام ملت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با بهبود سیستم سلامت کشور بایدشرایط را به گونه ای  فراهم کرد که مقام و شان پرستاران حفظ شود.

علیرضا بیگلری در مراسم جشن روز پرستار و ولات حضرت زینب(س) با اشاره به تقارن روز پرستار با دهه‌فجر، اظهار کرد: ثمره و ارمفان دهه‌فجر، انقلاب اسلامی بود و انقلاب برای ما استقلال و آزادی را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب در حوزه پزشکی پیشرفت چشمگیری داشتیم، افزود: کسی نمی‌تواند فراموش کند که نیروهای سلامت ما در روزگاری، خارجی بودند و در بیمارستان‌های ما کادر پزشکی و درمانی خارجی در حال درمان بیماران ما بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه بیشتر داروهای مصرفی از خارج وارد می‌شد و کشور در درمان و دارو به کشورهای خارجی وابسته بود، خاطر نشان کرد: شرایط نابه‌سامان بهداشت در آن زمان باور نکردنی بود ولی امروز به همت انقلاب، همه نیروها و کادر پزشکی مشغول به کار در بیمارستان‌ها، ایرانی هستند.

بیگلری ادامه داد: در زمینه دارو نیز توانسته‌ایم توفیقات بزرگی به دست آوریم و داروهای مورد نیاز خودمان را تامین کنیم.

وی یاد آور شد: امروز حوزه سلامت ما توانسته است در روستاها گسترش یابد و خدمات زیادی را ارائه دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س)، تصریح کرد: بانویی که پرستاری چهار بزرگوار را بر عهده داشتند روز میلادش روز پرستار نام گرفت.

بیگلری تاکید کرد: پرستاری معجون عجیبی است از مهر و محبت و دانش و علم و در علم نوین همه قبول کردند. وی با بیان اینکه پرستار نقش کلیدی در درمان و بهبود بیمار دارد، افز.د: با توجه به اینکه در استان ما تعداد تخت‌های بیمارستانی جالب نیست، بنابراین پرستاران ما با فشار کاری بالایی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه سلامت نتوانستیم شان پرستاران و مقام آن‌ها را حفظ کنیم ، خاطر نشان کرد: امید است با بهبود سیستم سلامت کشور بتوانیم شرایط را بهبود بخشیم و از مقام و شان پرستاران فداکار قدردانی کنیم.

بیگلری به پروژه های موفقیت آمیز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان اشاره کرد و گفت: در کمتر از یک سال توانستیم با ورود ۳۶ آمبولانس به ناوگان اوژانس و افتتاح اوژانس هوایی و تربیت و آموزش پزشک اوژانس، شرایطی که سال گذشته نگران آن بودیم را بهبود بخشیم.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست