• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۱۹
  • شناسه خبر: 3932

لزوم توجه بیشتر به مدیریت پسماند

پیام ملت– استاندار زنجان گفت: توجه به مدیریت پسماند یک راهکار مهم در زمینه توسعه صنعتی می باشد، همان گونه که در کشورهای اروپایی توجه ویژه ای به آن شده است. اسدالله درویش امیری با بیان اینکه پروژه فوکا صنعت استان زن ...

پیام ملت استاندار زنجان گفت: توجه به مدیریت پسماند یک راهکار مهم در زمینه توسعه صنعتی می باشد، همان گونه که در کشورهای اروپایی توجه ویژه ای به آن شده است.

اسدالله درویش امیری با بیان اینکه پروژه فوکا صنعت استان زنجان پروژه‌ای بسیار مطلوب است، اظهار کرد: با تبدیل ضایعات استفاده دوباره از آن‌ها ممکن می‌شود و همچنین بالا بودن حجم ضایعات مشکلات عدیده زیست‌محیطی با خود به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه روزانه در استان ۴۵۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود، افزود: این حجم از زباله‌ها، حجم اندکی نبوده و اگر توسط شهرداری جمع نشود مشکلات زیادی به دنبال خواهد داشت.

استاندار زنجان با اشاره به ساماندهی زباله های شهری گفت:برای ساماندهی زباله های شهری برنامه بربزی های جدیدی انجام شده که اگر نتیجه دهد برای مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

درویش امیری با بیان اینکه در حال حاضر بحث توجه به مدیریت پسماند به عنوان یک راهکار مهم در زمینه توسعه صنعتی محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: باید راهکارها و بستر لازم برای توسعه واحدهای پسماند در استان فراهم شود.

وی به راه‌اندازی واحدهای بازیافت پسماند اشاره کرد و گفت: راه اندازی این واحدها یک اقدام بسیار بزرگی در استان بوده است و این امر، کاری است که در کشور خیلی دیر به آن پرداخته شد.

استاندار زنجان تاکید کرد: ولی در حال حاضر در کشورهای اروپایی توجه ویژه به بحث مدیریت پسماند وجود دارد.

درویش امیری افزود: امروزه کشورهای اروپایی توسعه یافته و قاره اروپایی از نظر تکنولوژی و داشتن صنعت در دنیا بسیار غنی است و ۲۰ درصد از اقتصاد این قاره از قبل بازیافت پسماندها است.

وی بازیافت خودروهای اسقاطی را کاری ارزشمند  برشمرد و عنوان کرد: انجام این کار بسیار ارزشمند است ولی متاسفانه در کشور با تاخیر آغاز شده است.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست