• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۱۹
  • شناسه خبر: 3926

مستمری بازنشستگان ۷۴ درصد افزایش داشته است

پیام ملت– مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: از سال ۹۲ تا ۹۵ مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۷۴ درصد افزوده شده است و حقوق مستمری بگیران بیش از نرخ تورم افزوده شده است. مسعود علیاری صبح امروز در نشست خبری ...

پیام ملت مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: از سال ۹۲ تا ۹۵ مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۷۴ درصد افزوده شده است و حقوق مستمری بگیران بیش از نرخ تورم افزوده شده است.

مسعود علیاری صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه بخشودگی جرایم بیمه کارفرمایان امسال اجرایی شد، اظهار کرد: کارگاه های خدماتی به کارگاه های قبلی که مشمول بخشیدگی جرایم بودند، افزوده شدند که تا از ۱۹ دی سال جاری تا ۱۹ فرودین سال آینده فرصت مراجعه دارند.

وی با اشاره به افزایش آمار بیمه شدگان بعد از انقلاب افزود: بیش از ۴۲ میلیون نفر در حال حاضر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: در سال ۵۶ تعداد کل بیمه شدگان هزار و ۷۷۲ نفر بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان خاطر نشان کرد:  آمار مستمری بگیران استان در خال حاضر به۳ میلیون نفر رسیده و این درحالی است که این آمار قبل از انقلاب  ۷۹ هزار و  ۳۷۲ نفر بوده است.

علیاری تاکید کرد: افزایش افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی یکی از دست آوردهای نظام اسلامی در این حوزه می باشد.

وی با اشاره به افزایش امار بیمه شدگان اجباری گفت: از شهریور امسال تعداد بیمه شدگان اجباری استان از ۱۰۴ هزار نفر در پایان آذر به ۱۰۷ هزار و ۱۲۸ نفر رسیده است.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه یک هزار نفر از بیمه شدگان در این بازه بازنشست شده اند، تصریح کرد: ۴ هزار نفر به تعداد بیمه شدگان اضافه شده است که حاصل دستاورد جلسات اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید است.

علیاری با بیان اینکه در طی ده ماه گذشته تعداد کارگاه های فعال افزایش داشته افزود: ۱۲۶ کارگاه فعال نیز اضافه شدند و هم اکنون تعداد آمار کارگاه های فعال در استان به ۱۳ هزار و ۵۰ کارگاه رسید.

وی ادامه داد: مقایسه این آمار نشان از افزایش سطح اشتغال در استان دارد.

این مسئول افزود: در دهه فجر امسال شاهد کلنگ زنی ساختمان جدید شعبه دو زنجان با مساحت پنج هزار متر و اعتبار ۱۰ میلیارد تومان خواهیم بود.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان با اشاره به اعزام ۶۲۰ نفر از مستمری‌بگیران به مشهد مقدس در طول سال جاری، خاطرنشان‌ کرد: خوشبختانه امسال برای ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت استان زنجان، شماره ssn صادر شد.

علیاری یادآور شد: در خصوص اجرای طرح پرونده الکترونیکی نیز تجهیزات لازم خریداری شده و قصد داریم که پرونده همه بیمه شده‌ها را الکترونیکی کنیم.

وی با بیان اینکه زنان ایرانی ساکن در سایر کشورها می‌توانند تحت پوشش بیمه زنان خانه دار قرار بگیرند، عنوان کرد: همچنین طلاب و روحانیونی هم که در سایر کشورها فعالیت می‌کنند می‌توانند تحت پوشش بیمه مشاغل آزاد قرار بگیرند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان بازسازی فضاهای فیزیکی شعبات را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد و گفت: فضای مناسبی برای ارباب رجوع ایجاد شده است.

علیاری به استقبال خوب زنان خانه دار برای این بیمه اشاره کرد و گفت: ماه گذشته ۵۰۰ نفر از بانوان به بیمه زنان خانه دار ملحق شدند. مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: ۱۰۰ هزار نفر از زنان خانه دار در استان زنجان مشمول شرایط بیمه زنان خانه دار هستند.

 

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست