• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۲۳
  • شناسه خبر: 3988

سیستم های هوشمند تاثیر بسزایی در ایمنی صنعت حمل ونقل دارند

پیام ملت– مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: به کارگیری سیستم های هوشمند می تواند باعث افزایش کارایی و ایمنی درصنعت حمل ونقل می شود. ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت،اظهار کرد: سیستم های ...

پیام ملت مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: به کارگیری سیستم های هوشمند می تواند باعث افزایش کارایی و ایمنی درصنعت حمل ونقل می شود.

ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت،اظهار کرد: سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS) تحولات شگرفی را در زمینه بهبود عملكرد، كارایی، بهره وری و ایمنی حمل و نقل به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه در كشور ایران نیز در دهه های اخیر كاربرد سیستم های هوشمند در حمل و نقل شهری و بین شهری توسعه چشمگیری پیدا كرده است، افزود: بهره گیری از تجهیزات وفناوریهای جدید وبه روز درجاده ها وراه اندازی سامانه های هوشمند حمل ونقل دردنیای کنونی ما امری اجتناب نا پذیراست.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان خاطر نشان کرد: گسترش استفاده ازتجهیزات نوین حمل ونقل هوشمند را درارتقا ایمنی سفردرجاده های استان زنجان بسیارموثراست.

دست نشان یادآور شد: بخشی از این سیستم های هوشمند، به نصب و ارتقا دوربین های ثبت تخلف عبورومرور مربوط می شود که می تواند امکان نظارت بیشتر بر رفتارهای ترافیکی رانندگان و افزایش ایمنی سفر را فراهم کند.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۲۰ دوربین ثبت تخلفات  عبور ومرو وهمچنین ۳۷ دوربین نظارت تصویری درمحورهای مواصلاتی استان زنجان فعال هستند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان وجود این دوربین های ثبت تخلفات را ضروری دانست و افزود: آنچه بیش از هردوربین می تواند ایمنی جاده ها را ارتقا بخشد فرهنگ استفاده از جاده است.

دست نشان تاکید کرد: تاسف بار ودردناک است که هموطنان بسیاری براثرسهل انگاری وعدم توجه به آنچه فرهنگ رانندگی درجاده ها خوانده می شود ،جان خویش را ازدست می دهند .

وی بابیان اینکه حضور عوامل نظارتی مانند پلیس راه و دوربین های ثبت تخلف وزنه محکمی برای رعایت قانون توسط برخی رانندگان متخلف است، خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از بروز هرحادثه ای در جاده ها باید در وهله اول به  آموزش فرهنگ رانندگی پرداخت.

این مسئول با اشاره به اینکه بخشی از تصادفات مربوط به سرعت وتخلفاتی است که توسط دوربین های نظارتی ثبت می شود، گفت: بخش دیگری نیز مربوط به نبستن کمربند ایمنی ویا واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی می باشد.

دست نشان با بیان اینکه باید با آموزش و بالا بردن آگاهی کاربران جاده ها از وقوع تصادفات جلوگیری کرد، افزود:  این موارد یعنی فرهنگی که با نصب دوربین نمی توان به ارتقا آن کمکی کرد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست