• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۲۴
  • شناسه خبر: 3999

مصرف گاز زنجانی‌ها از مرز ۸ میلیون مترمکعب گذشت

مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: طی بیست و چهار ساعت گذشته مصرف گاز در استان از مرز ۸ میلیون مترمکعب گذشته است. نادر رابطی در گفت‌وگو با خبرنگار پیام ملت، اظهار کرد: با توجه به سرد شدن هوای استان، مصرف گاز در ا ...

مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: طی بیست و چهار ساعت گذشته مصرف گاز در استان از مرز ۸ میلیون مترمکعب گذشته است.

نادر رابطی در گفت‌وگو با خبرنگار پیام ملت، اظهار کرد: با توجه به سرد شدن هوای استان، مصرف گاز در استان طی بیست و چهار ساعت گذشته روندی افزایشی داشته است.

وی با بیان اینکه با افزایش برودت هوا مصرف گاز به ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب رسیده است، افزود: با توجه به بیست و چهار ساعت گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

این مسئول یادآور شد: مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز رشد داشته است که کاهش دما بیشترین دلیل افزایش مصرف گاز در استان بوده است.

رابطی تصریح کرد: وجود دودکش استاندارد به عنوان یکی از ملزومات اصلی بخاری گازی که بیشتر مورد استفاده همشهریان است، محسوب می‌شود و استفاده ایمن از این وسیله را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی در نصب و بهره‌برداری از انواع بخاری دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد، تصریح کرد: مسمومیت و یا آتش‌سوزی و انفجار از آن جمله است که باید نکات مهمی را در پیشگیری از این اتفاقات، رعایت کرد.

مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان به نکات ایمنی در بخاری‌های گازسوز‌ با دودکش‌ها اشاره  کرد و گفت: دودکش این نوع بخاری به دلیل ضرورت خارج کردن گازهای سمی و بخار آب، پیوسته داغ باشد.

رابطی تاکید کرد: در هنگام خرید بخاری باید نوعی از بخاری خریداری شود که سطح شیشه‌های مقابل آن به گونه‌ای باشد که تمام شعله دیده شود و در بخاری‌هایی که شیشه آن‌ها شکسته است باید به منظور پیشگیری از ورود گاز منوکسید کربن به محیط مسکونی و یا احتمال آتش‌سوزی، حتما شیشه‌های شکسته تعویض شود.

این مسئول با بیان اینکه نصب بخاری در کنار پرده‌ها، درب‌های ورودی و یا اشیای قابل احتراق اشتباهی بسیار خطرناک است، افزود: متاسفانه خشک کردن البسه بر روی بخاری از دلایل رایج آتش‌سوزی در ساختمان‌ها است که امیدواریم همشهریان با رعایت این نکات ایمنی زمستان خود را به سلامت با استفاده از وسایل گازسوز گرمایشی سپری کنند.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست