• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۲۶
  • شناسه خبر: 4036

تقویت زیر ساخت های پیشگیری اجتماعی با استفاده از ظرفیت های مردمی

پیام ملت– معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان گفت: مردمی کردن موضوع امنیت اجتماعی و افزایش قدرت تفاهم و تعامل با مردم و سایر دستگاه های اجرایی استان، همواره در دستور کار ناجا قرار دارد. سرهنگ جعفر کردل ...

پیام ملت معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان گفت: مردمی کردن موضوع امنیت اجتماعی و افزایش قدرت تفاهم و تعامل با مردم و سایر دستگاه های اجرایی استان، همواره در دستور کار ناجا قرار دارد.

سرهنگ جعفر کردلو در سومین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان، اظهار کرد: در رخدادهای انتظامی و عملیاتی، وجود نگاه رسانه ای و آموزشی به موضوعات، به نوعی در حوزه صیانت از حقوق شهروندی تاثیرگذار خواهد بود.

وی به برون سپاری اغلب خدمات نیروی انتظامی و انجام آن توسط دفاتر پلیس+۱۰ اشاره کرد و افزود: علاوه بر الکترونیکی کردن بسیاری از اقدامات و فعالیت‌ها، نیروی انتظامی بر اساس ارزیابی های طرح مکنا، موفق به کسب رتبه سوم در کیفیت خدمات ارائه شده در کلانتری ها و سایر حوزه های ذی ربط شده است.

کردلو با اشاره به آموزش های لازم در زمینه برخورد و نحوه رفتار با متهمین، از برگزاری جلسات توجیهی برای کارکنان و برگزاری بازدیدها و نظارت های تخصصی خبر داد و گفت: نیروی انتظامی بر ضرورت استفاده از تذکر لسانی تاکید دارد و تنها در ۲۰ درصد از موارد، نسبت به برخورد و ارجاع به مراجع قضایی اقدام می کند.

وی اطلاع رسانی با استفاده از ۷ تابلو روان در سطح شهر به صورت ۲۴ساعته، طراحی و چاپ بروشورهای آموزشی و برگزاری نمایشگاه ها و همایش های آگاه سازی را از دیگر اقدامات ناجا در صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان برشمرد.

 

گفتنی است بر اساس ارزیابی های انجام شده در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، نیروی انتظامی استان زنجان در اجرای برنامه های ۹ گانه حقوق شهروندی طی سال ۹۴، رتبه سوم استان را کسب کرد.

 

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست