• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۲۷
  • شناسه خبر: 4048

مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله هاشمی؛ واقع‌گرایی ایشان بوده است

پیام ملت– مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مهم‌ترین ویژگی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی واقع‌گرایی ایشان بوده است به طوری که اگر اگر تدبیرایشان در جنگ تحمیلی نبود، سرنوشت کشور مشخص نبود. غلامعلی رجایی عضو ...

پیام ملت مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مهم‌ترین ویژگی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی واقع‌گرایی ایشان بوده است به طوری که اگر اگر تدبیرایشان در جنگ تحمیلی نبود، سرنوشت کشور مشخص نبود.

غلامعلی رجایی عضو امروز در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که در محل امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان برگزار شد، اظهار کرد:

وی با بیان اینکه خدمات هاشمی رفسنجانی در کشور بسیار زیاد و غیرقابل شمارش است، افزود: ایشان در دهه ۵۰ ضرورت احداث مترو را با حضور در جلسه هیأت دولت با وجود اینکه رئیس مجلس بودند، حس کردند.

مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت  نظام ادامه داد: به طوری که این موضوع را در جلسات مختلف به ویژه نماز جمعه، ایشان در خصوص فواید مترو برای مردم صحبت کردند تا راه برای ورود تکنولوژی به کشور باز شد.

رجایی با اشاره به فعالیت های آیت الله هاشمی و توجه ایشان در لزوم سد سازی در  کشور، خاطرنشان کرد: یادداشت های ایشان در خصوص سد امروز چندین کتاب شده است که نشان از توجه ویژه ایشان به این موضوع داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد با ۴۸۰ واحد بزرگترین دانشگاه حضوری کشور است، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که در دهه ۶۰ دانشگاه آزاد با یک میلیون تومان و با دست خالی راه‌اندازی شده است و امروزه به عنوان یکی از دستاوردهای مهم آیت الله هاشمی می باشد.

مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت  نظام ادامه داد: این دانشگاه در حال حاضر با به کارگیری اعضای هیأت علمی و تحصیل دانشجویان بسیاری، خدمات فراوانی به جامعه ارائه کرده است.

رجایی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد از خروج ارز و فرار مغزها جلوگیری کرد، افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی در دار المومنین (ع) فقط در زنجان ۱۳ هزار دانشجو دارد.

وی با بیان اینکه بالغ ۱۰۰ هزار فیش مطالعاتی از آیت الله هاشمی بر جای مانده است، خاطرنشان کرد: تفسیر قرآنی نیز در قالب ۵۳ جلد،از ایشان به یادگار مانده است و ثروت ایشان پیش از انقلاب خرج چاپ کتب، قرآن و اهدا به کتابخانه‌ها شد.

مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت  نظام به پیروزی در جنگ هشت سال دفاع اشاره کرد و گفت: جنگ با وجود خزانه خالی مملکت نمی توانست به کار خود را ادامه  دهد اما واقع گرایی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب شد تا جنگ موفقیت آمیز باشد.

رجایی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی دنیا پشت سر صدام بود، افزود: هیچ کس جز هاشمی جرات نداشت به امام موضوع پایان جنگ را  پیشنهاد دهد.

وی با اشاره به اینکه دولت هاشمی پس از جنگ با وجود خزانه خالی و روابط ضعیف با سایر کشورها  توانست کشور را اداره کند، خاطر نشان کرد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با عقل و درایت کشور را اداره کرده و سرمایه گذاری های خارجی را به کشور آورده و روابط را با کشورهای مختلف حسنه کرد.

مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت  نظام به شایعاتی که در خصوص فرزندان آیت الله هاشمی پس از فوت ایشان مطرح شد اشاره کرد و گفت: حضور سه میلیون نفری مردم در مراسم تشییع آیت الله هاشمی نشان داد که محبت ایشان در قلب مردم است و برخی فقط برای خود شایعه پراکنی می کنند.

رجایی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی پرچمدار مکتب انقلاب بود، افزود: اگر چه آمریکا همواره شیطان بزرگ برای کشور ما بوده است و هاشمی با واقع بینی آمریکا را شیطان بزرگ می دانست و اگر نبود ایستادگی هاشمی برجام به نتیجه نمی رسید.

 

انتهای پیام/ع

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست