• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۳۰
  • شناسه خبر: 4075

انتخابات تجلی مردم سالاری در کشور است

پیام ملت– دبیر مجمع نمایندگان استان زنجان گفت: توجه به رأی و نظر مردم با برگزاری انتخابات، موجب پیشرفت گفتمان جمهوری اسلامی در جهان شده است و این انتخابات تجلی مردم سالاری در کشور است. سید مرتضی خاتمی در اولین جلسه ...

پیام ملت دبیر مجمع نمایندگان استان زنجان گفت: توجه به رأی و نظر مردم با برگزاری انتخابات، موجب پیشرفت گفتمان جمهوری اسلامی در جهان شده است و این انتخابات تجلی مردم سالاری در کشور است.

سید مرتضی خاتمی در اولین جلسه مشترک ستاد انتخابات استان با هیأت های نظارت و بازرسی که با حضور استاندار زنجان و معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات هایی که پس از انقلاب با عنوان های مختلف در کشور برگزار شده، موجب بقا و حفظ نظام اسلامی و ضامن توسعه کشور و تعالی اسلام است، به شرطی که ناظران بتوانند در جایگاه خود مسئولیت های ابلاغی را به طور صحیح انجام دهند.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مسئولیت سنگین ملی است که بارها نیز شاهد تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت این امر بوده ایم.

وی با اشاره به فضای انتخابات شوراهای استان در دوره های گذشته، گفت: جای هیچگونه نگرانی مبنی بر اعمال تنگ نظری ها در بررسی صلاحیت ها نیست، چرا که مسئولین مربوطه ملزم به رعایت قانون هستند و باید به نتایج اعلام شده از مراجع چهارگانه و شهرت اشخاص در تایید یا عدم تایید صلاحیت شان توجه ویژه داشت.

خاتمی به سه امر مهم و تاثیرگذار در امر انتخابات اشاره کرد و افزود: شور انتخابات و مشارکت حداکثری، همچنین سلامت برگزاری انتخابات به ویژه سلامت کاندیداها باید از سوی ناظرین بر انتخابات شوراهای شهری و روستایی در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر ضرورت سر کار آمدن افراد متخصص در حوزه های شهری، خاطر نشان کرد: اندیشمندان جامعه و رسانه های جمعی باید طوری فرهنگ سازی کنند تا مردم در انتخابات شوراهای شهر، افراد را بر اساس صلاحیت و تخصص آنها و متناسب با کمیسیون های تخصصی موجود در شوراها انتخاب نمایند.

عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان ادامه داد: در جهت مثمرثمر بودن فعالیت های شوراهای روستاها، باید تمهیداتی اندیشیده شود تا شور و اشتیاق به مشارکت در انتخابات این شوراها بیشتر شده و مجموعه های کوچک روستایی به دور از هر مساله و تشویشی، انتخابات را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند.

وی خاطر نشان کرد: از فرهیختگان، اندیشمندان و صاحبنظران به ویژه صاحبان جراید انتظار می رود در رابطه با اهمیت انتخابات شوراها در شهرها و روستاها اطلاع رسانی صحیحی انجام دهند تا مردم بیشتر متوجه حساسیت موضوع انتخاب شوراها و مسائل مربوط به آن باشند؛ چرا که در جهت توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، درمانی، رفاهی و زیر ساخت های شهری و روستایی نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست