• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۰۱
  • شناسه خبر: 4092

اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال برای توسعه شبکه بهداشت استان زنجان

پیام ملت– رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ۲۲۶ پروژه برای توسعه و تکمیل شبکه‌های بهداشتی و درمانی استان در دستور کار قرار دارد که ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شبکه بهداشت استان زنجان اختصاص داده شده ا ...

پیام ملت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ۲۲۶ پروژه برای توسعه و تکمیل شبکه‌های بهداشتی و درمانی استان در دستور کار قرار دارد که ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شبکه بهداشت استان زنجان اختصاص داده شده است.

علیرضا بیگلری در هفتمین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی با کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان اظهار کرد: وجود شبکه های مراقبتی بهداشتی در روستاها یکی از افتخارات کشور محسوب می‎شود که ضریب پوشش مراقبتی ساکنان روستا در دنیا بی نظیر است.

وی خاطر نشان کرد: آمارها نشان می دهد که درصد بسیار بالایی از جمعیت استان زنجان با برنامه ریزی های صورت گرفته، تحت پوشش مراقبت ‌های بهداشتی قرار گرفته و پرونده سلامت دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه  در اجرای سامانه سیب جزو ۶ استان برتر کشور بوده ایم، تصریح کرد: بیشترین پیشرفت را در راستای اجرای طرح مراقبتی شهری در سطح کشور داشته ایم و علاوه بر این موضوع جزو سه استانی هستیم که سیستم ارجاع به اجرا گذاشته شده است.

بیگلری  از تجهیز ۳۹ مرکز درمانی و احداث ۸ مرکز جدید سلامت جامعه در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر و بر اساس برنامه ریزی های کشوری، به ازای هر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر، یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده است.

وی از راه اندازی ۱۹ پایگاه سلامت در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد پایگاه سلامت، ۱۱ پایگاه در شهر زنجان، ۲ پایگاه در شهرستان ابهر، ۲ پایگاه در شهرستان خدابنده و ۴ پایگاه سلامت نیز در شهرستان خدابنده در طول ۲ سال گذشته راه اندازی شده  است که البته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: به دلیل مشکلات موجود، اغلب این مراکز در اماکن استیجاری مستقرهستند و با اختصاص زمین ساخت پایگاه های سلامت، پروژه های مربوطه در سطح استان انجام میشود.

بیگلری با اشاره به استقرار کارشناس روان و تغذیه در مراکز جامع سلامت استان ابراز کرد: با توجه به افزایش ابتلا به بیماری‎های اعصاب و روان و نیز روند رو به رشد بیماری سرطان وقلبی و عروقی استقرار این کارشناسان ضروری بود که در این راستا این کارشناسان در مراکز جامع سلامت مستقر شده اند.

وی تاکید کرد: برای آنکه بتوانیم برای هر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت استان حداقل یک مراقب بهداشت داشته باشیم نیروهای لازم جذب و آموزش های لازم به این افراد ارائه میشود.

 

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست