• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۰۱
  • شناسه خبر: 4089

مدیریت منابع آب عامل مهم در پیشگیری از حاشیه نشینی است

پیام ملت– استاندار زنجان گفت: مدیریت منابع آب از جمله مهمترین اقدامات در راستای جلوگیری از حاشیه نشینی شهرها می باشد که در صورت خشک شدن آن زندگی و اشتغال مختل می شود. اسدالله درویش امیری در هفتمین جلسه مشترک ستاد ف ...

پیام ملت استاندار زنجان گفت: مدیریت منابع آب از جمله مهمترین اقدامات در راستای جلوگیری از حاشیه نشینی شهرها می باشد که در صورت خشک شدن آن زندگی و اشتغال مختل می شود.

اسدالله درویش امیری در هفتمین جلسه مشترک ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان، اظهار کرد: حفظ منابع آب و مدیریت درست منابع آب یکی از مهمترین اقدامات در راستای جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرها است به طوری که  ادامه استمرار وضعیت کم آبی  به افزایش حاشیه نشینی در شهرها و مشکلات ناشی از آن منجر می شود.

وی با بیان اینکه  آنچه در وهله اول منجر به مهاجرت اهالی روستاهای کوچک به روستاهای بزرگ‌تر شد، کاهش منابع آبی و افت سطح آب سفره‌های زیرزمینی بود، افزود: متاسفانه این مهاجرت در طول سالیان متمادی از روستاهای بزرگ‌تر به مراکز دهستان، بخش‌ها وشهرهای بزرگ‌تر ادامه یافت و حاشیه‌نشینی را شکل داد.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: در واقع آب اولین نیاز حیات انسان است و برای بروز مشکلات بیشتر  این مسئله باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

درویش امیری با اشاره به اینکه ۵/۱۳ درصد از جمعیت کشور در سکونتگاه های غیر رسمی ساکن هستند، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا ناهمگونی اجتماعی را در این مناطق کمتر کنیم چراکه ما نمی توانیم امروز به طور مستقیم به تمامی خانواده های این مناطق کمک کنیم.

وی به لزوم گسترش ارائه خدمات عمومی در این مناطق اشاره کرد و افزود: ایجاد پارک های محلی و افزایش خدمات عمومی در این محلات می تواند در کاهش بسیاری از آسیبهای اجتماعی و نیز کم کردن محدودیت های زندگی در سکونتگاه ای غیر رسمی موثر واقع شود و شهرداری ها تا حدودی به این امر ورود پیدا کرده اند.

استاندار زنجان با بیان این‌که باید برنامه‌های آموزش عمومی محلات را گسترش دهیم، یادآور شد: محدوده سکونتی تعریف‌ شده در شهر زنجان ۶۴۰۰ هکتار است و می‌تواند ۶۰۰ هزار نفر جمعیت داشته باشد.

درویش امیری با اشاره به اینکه در حالی که ۴۲۰ هزار نفر در محدوده مذکور زندگی می‌کنند، ادامه داد: از این‌رو حوزه شهری زنجان نیاز به افزایش ندارد.

وی با بیان اینکه خارج از محدوده شهر زنجان، ۷۵۰ هکتار زمین به تعدادی از تعاونی‌ها واگذار شده که در صورت ساخت، به خدمات و امکانات شهری نیاز دارند، افزود: در حال حاضر نیز ۲۰ هزار قطعه زمین ساخته نشده در محدوده سکونتی شهر زنجان داریم.

انتهای پیام/ع- خبرنگار: سمیه مصطفوی

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست