• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۰۲
  • شناسه خبر: 4103

لزوم توجه ویژه به مهارت آموزی ساکنین مناطق ناکارآمد

پیام ملت– فرماندار زنجان گفت: توانمند سازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ساکنین مناطق ناکارآمد و آموزش در زمینه اشتغال و مهارت آموزی اجتماعی افراد در این مناطق ضروری است. رسول بیات در هفتمین جلسه مشترک ستاد فرهنگی و اج ...

پیام ملت فرماندار زنجان گفت: توانمند سازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ساکنین مناطق ناکارآمد و آموزش در زمینه اشتغال و مهارت آموزی اجتماعی افراد در این مناطق ضروری است.

رسول بیات در هفتمین جلسه مشترک ستاد فرهنگی و اجتماعی، مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی با کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: عمده ترین آسیب های اجتماعی  نظیر طلاق، فرار از منزل، کودکان خیابانی و بروز جرائم مختلف در مناطق ناکارآمد صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ درصد جمعیت استان در سکونت گاه های ناکارآمد زندگی می کنند، ادامه داد: در صورت اینکه در گذشته در برخی از این مناطق ناکارآمد شهر، طرح و نقشه مناسبی از لحاظ شهری و فرهنگی تدوین می شد، امروز این مناطق، دیگر جزء مناطق ناکارآمد و حاشیه نشین شهر نبودند.

فرماندار زنجان تاکید کرد: با تعیین چشم اندازی بر اساس اسناد فرادستی ملی برای به سازی مناطق ناکارآمد و همکاری بین بخشی نهادها و دستگاه های اجرایی در برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت و منطبق بر اجرای پروژه های مشترک، می توان بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی این مناطق ناکارآمد را بررسی و حل کرد.

بیات، ارائه و اجرای برنامه های مشترک در جهت بازگشایی معابر و گذرگاه های استاندارد برای دسترسی آسان به خدمات مورد نیاز در مناطق ناکارآمد شهری را مهم دانست و افزود: متاسفانه مناطق ناکارآمد شهر زنجان فاقد امکانات رفاهی و ورزشی لازم هستند که در این زمینه باید دستگاه های اجرایی با اختصاص زمین لازم و مناسب به منظور ایجاد چنین فضاهایی، اقدامات اساسی انجام دهند.

فرماندار زنجان خاطر نشان کرد: توانمند سازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ساکنین مناطق ناکارآمد و آموزش در زمینه اشتغال و مهارت آموزی اجتماعی افراد در این مناطق ضروری است.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست