• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۰۳
  • شناسه خبر: 4112

مسئله کمبود آب در همه بخش‌ها مطرح است

پیام ملت– فرماندار شهرستان زنجان گفت: در بین استان‌های همجوار، استان زنجان در معرض خطر بیشتری قرار دارد و مسئله کمبود آب در همه بخش ها مطرح است. رسول بیات در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان زنجان، اظهار کرد: ه ...

پیام ملت فرماندار شهرستان زنجان گفت: در بین استان‌های همجوار، استان زنجان در معرض خطر بیشتری قرار دارد و مسئله کمبود آب در همه بخش ها مطرح است.

رسول بیات در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان زنجان، اظهار کرد: هر بار که اطلاعات و آماری در خصوص مبحث آب و کمبود آن ارائه می‌شود، نگرانی بیش از پیش افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه نیاز است تا این جلسات به صورت مستمر برگزار شود، افزود: اگر کمبود آب مدیریت نشود در آینده مشکل بزرگی خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه استان‌های دیگر اقدامات لازم از جمله سدسازی را در زمان مورد نیاز انجام داده‌اند، خحاطر نشان کرد: در گذشته در استان زنجان تدابیر لازم کمتر اندیشیده شده است و در حال حاضر با مسئله کمبود آب مواجه هستیم.

بیات تاکید کرد: البته در بین شهرستان‌های استان نیز شهرستان زنجان به دلیل مسائلی چون تمرکز جمعیتی با مشکل بیشتری مواجه است.

وی با اشاره به اینکه کمبود آب قطعا تبعاتی اجتماعی به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: باید بکوشیم مسئله کمبود آب را مدیریت کنیم و در صورت وجود اعتبارات هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را عملیاتی کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان افزود: البته در برهه کنونی سدسازی تاثیری نخواهد داشت و نیازمند راهکاری مناسب هستیم که در میان‌مدت بتوانیم حداکثر کنترل را داشته باشیم.

بیات در خصوص چاه‌های غیرمجاز گفت: در گذشته حقی مکتسبه ایجاد شده است که نحوه برخورد و انسداد آن‌ها نیازمند تدبیر و مدیریت صحیح است و در خصوص مشارکت بهره‌برداران از آبخوان‌ها نیز در این راستا نیازمند ارائه برنامه‌ای مشترک هستیم.

وی ادامه داد: تا پیش از برخورد به سمت اغناسازی و فرهنگ‌سازی از طریق شبکه‌های بخشداران و دهیاری‌ها بپردازیم.

فرماندار شهرستان زنجان یادآور شد: این فرهنگ که مردم دغدغه بیشتری در خصوص مسائلی چون مدیریت آب و مدیریت شهری داشته باشند در شهرستان زنجان در حال رواج است و مدیریت صحیح آن نیازمند یک عزم جمعی است.

بیات به نقش رسانه ها در این خصوص اشاره کرد و افزود: به کمک رسانه‌ها، فضای مجازی، ادارات، معتمدین و افراد دغدغه‌مند در این خصوص می‌توان در شکل‌دهی و شکل‌گیری افکار عمومی موثر بود و در راستای مدیریت بحران گام برداشت.

 

وی تصریح کرد: اگر فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده بهینه و مدیریت مصرف آب اتفاق بیفتد مردم نیز خود، کشت سنتی را رها کرده و به سمت کشت گلخانه‌ای روی خواهند آورد.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست