• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۰۴
  • شناسه خبر: 4138

۱۷۳ هزار نفر حاشیه نشین استان تحت پوشش قرار گرفته اند

پیام ملت– رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ۱۷۳ هزار نفر از حاشیه نشین های استان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گرفته اند و امروزه تمام مردم شهر و روستا را تحت خدمات‌رسانی این حوزه قرار داده ایم. علیرضا بیگ ...

پیام ملت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ۱۷۳ هزار نفر از حاشیه نشین های استان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گرفته اند و امروزه تمام مردم شهر و روستا را تحت خدمات‌رسانی این حوزه قرار داده ایم.

علیرضا بیگاری در جمع خبرنگاران  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این حوزه، افزود: در سه سال گذشته کارهایی صورت گرفته که تحول عظیمی را در حوزه سلامت استان فراهم کرده است.

وی ادامه داد: از جمله این اقدامات اهدای دستگاه سنگ‌شکن توسط وزیر بهداشت است که در سیستم‌های درمانی دولتی این دستگاه را نداشتیم و تنها بخش خصوص این دستگاه را داشت که با آوردن این دستگاه، مشکلات در این عرصه حل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان یاد آور شد: دستگاه آنژیوگرافی جدیدی به بیمارستان آیت‌الله موسوی انتقال یافت که کمک زیادی در این زمینه به پزشکان خواهد کرد.

علیرضا بیگلری با بیان اینکه سیستم خدمات بهداشتی ما در روستاها در سراسر جهان شناخته شده است، افزود:. شبکه بهداشت در ایران در روستاها کارهای بزرگی را انجام داده است که از جمله این اقدامات ریشه‌کن کردن سرخک و فلج اطفال بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه  بهداشت جرات این را پیدا کردیم که خدمات بهداشتی را در حاشیه شهر‌ها انجام دهیم، خاطر نشان کرد: در این خصوص ۱۷۳ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده‌ایم و می‌توانیم به طور قطع بگوییم که تمام مردم شهر و روستا را تحت خدمات‌رسانی این حوزه قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی به افتتاح دو سیستم جدید در حوزه سلامت استان زنجان اشاره کرد و گفت: یکی از این سیستم‌های جدید ایراپن است که بیماری‌های غیرواگیر را که باعث مرگ ومیر می‌شوند را در تمام سنین بالای سی سال غربالگری می‌کند و یکی از مرکزهایی که در این زمینه فعالیت می‌کند، مرکز غربالگری برست یا سرطان سینه زنان است که غربالگری‌ها را در این زمینه انجام می‌دهد و در جهت پیشگیری از این سرطان فعالیت می‌کند.

بیگلری خاطرنشان کرد: طبق تفاهم‌نامه بین استانداری، وزارت بهداشت و مرکز علوم پزشکی استان ۲۲۶ پروژه در استان با هزینه بیش از ۸۰ میلیارد تومان افتتاح شد که ۶۰ درصد این هزینه توسط وزارت بهداشت ۲۵ درصد توسط استانداری و ۱۵ درصد مابقی نیز توسط دانشگاه علوم‌پزشکی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲۶ پروژه از مهرماه امسال آغاز به کار کرده است که ۱۰۶ خانه بهداشت ۳۷ پایگاه سلامت شهری و ۱۴ مرکز خدمات جامعه روستایی و ۳ شبکه ستاد روستایی از جمله پروژه‌ها است.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست