• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۰۷
  • شناسه خبر: 4173

تعیین درجه مکانیزاسیون در مرغداری‌های گوشتی استان زنجان برای نخستین بار در کشور/ کاهش۲۰ درصدی مصرف سوخت در مرغداری‌های گوشتی استان

پیام ملت –معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان با بیش از ۲۰۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت بالغ بر ۵.۶ میلیون قطعه در دوره یکی از استان های پیشرو در زمینه اتوماسیون و مکانیزه کردن ...

پیام ملتمعاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان با بیش از ۲۰۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت بالغ بر ۵.۶ میلیون قطعه در دوره یکی از استان های پیشرو در زمینه اتوماسیون و مکانیزه کردن واحدهای مرغداری در کشور محسوب می شود.

رحمان رستمخانی با بیان اینکه درحال حاضر تمام مرغداری های گوشتی استان زنجان دارای درجه مکانیزاسیون هستند، ادامه داد: این پروژه برای اولین بار در سطح کشور در استان زنجان اجرایی شده است.

وی تصریح کرد:از سال ۱۳۸۹ با آغاز طرح هدفمندسازی یارانه ها پروژه مشترکی با همکاری دانشگاه زنجان و مرکز تحقیقات علوم دامی استان زنجان در خصوص تعیین درجه مکانیزاسیون برای واحدهای مرغداری استان آغاز شد که خوشبختانه با جمع آوری آمار و اطلاعات در حال حاضر این کار در استان به نتیجه رسیده و ضوابط و معیارهای علمی و عملی برای تعیین و ارتقای درجه مکانیزاسیون در مرغداری های استان استخراج شده است.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به مزیت های تعیین درجه مکانیزاسیون در مرغداری های گوشتی اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه نوع و میزان تجهیزات هر مرغداری در سطح استان به طور دقیق مشخص شده و نهایتا می توان از تعداد جوجه ریزی در هر متر مربع از واحدهای مرغداری برآورد دقیقی داشت.

رستمخانی ، افزایش بهره وری سوخت را از دیگر مزایای مهم تعیین درجه مکانیزاسیون در مرغداری های گوشتی دانست و بیان داشت: پس از اجرای این پروژه، با ارتقای بهره وری در مرغداری های گوشتی استان، مصرف سوخت در واحدهای سطح استان حداقل ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست