• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۰۷
  • شناسه خبر: 4157

هماهنگي اوليا و مربيان، ضامن تحقق اهداف برنامه تقسيم كار ملي می باشد

پیام ملت –رئيس اداره مراقبت وپیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان زنجان گفت:هماهنگي بيشتر مربيان مدارس با اوليا و استفاده از ظرفيت هاي علمي و تربيتي انان ضامن اصلي تحقق اهداف برنامه تقسيم كار ملي وكاهش آسيب هاي اجتماع ...

پیام ملترئيس اداره مراقبت وپیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان زنجان گفت:هماهنگي بيشتر مربيان مدارس با اوليا و استفاده از ظرفيت هاي علمي و تربيتي انان ضامن اصلي تحقق اهداف برنامه تقسيم كار ملي وكاهش آسيب هاي اجتماعي در مدارس می باشد.

عباس غیاثی دركارگاه توجيهي مجريان برنامه تقسيم كار ملي كنترل و كاهش آسيب هاي اجتماعي که در شهرستان ابهر برگزار شد،اظهار داشت:هدف از اجراي برنامه تقسيم كار ملي ،كنترل و كاهش آسيب هاي اجتماعي بر اساس اگاهي بخشي و آموزش مهارت هاي كنترلي به دانش آموزان می باشد.

وی با تاكيد بر ضرورت شناخت عواطف و احساسات دانش آموزان و آسيب ها و مخاطراتي كه در سنين مختلف آنها را تهديد مي كند،ادامه داد:شناخت تغییرات در دوره بلوغ ، مدیریت عواطف و هیجانات در دوره بلوغ ، خود مراقبتی و عفاف و حجاب در قالب ۴ جلسه آموزشی، آموزش مهارت های تاب آوری (ویژه دانش آموزان خانواده های در معرض خطر طلاق و یا طلاق) مهارت های عمومی خودمراقبتی ومهارت های تاب آوری در رویدادهای ناگوار از برنامه های اصلی طرح تقسیم کار ملی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی به شمار می آید.

در ادامه مدير آموزش و پرورش ابهر با بیان اینکه معلمان به عنوان ركن اصلي نظام تعليم و تربيت وظيفه سنگيني را بر عهده دارند گفت: معلمان به عنوان راهبران آموزشي و تربيتي مدارس بايد رسالت آگاهي بخشي به دانش آموزان و اوليا در زمينه  آسيب هاي اجتماعي  را به نحو شايسته اي به سرانجام برسانند.

رضایی ،طلاق، بیکاری، اعتیاد و فقر مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی موجود در کشور دانست و یادآور شد:يكي از مهمترين دغدغه هاي اوليا و مربيان را در حال حاضر موضوع آسيبب هاي ناشي از استفاده نادرست از فضاي مجازي است که در این راستا آگاهي بخشي در مدارس زمينه ساز كاهش اين آسيب ها خواهدبود.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست