• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۰۷
  • شناسه خبر: 4160

۱۲۰۰ مسجد فعال برای فعالیت های فرهنگی در استان وجود دارد

پیام ملت– مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ۱۲۰۰ مسجد دارای فضای مورد استفاده برای فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری وجود دارند. ناصر مقدم در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: به ط ...

پیام ملتمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ۱۲۰۰ مسجد دارای فضای مورد استفاده برای فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری وجود دارند.

ناصر مقدم در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: به طوری که در حال حاضر در ۱۷ کانون، کتابخانه تخصصی و در ۸ مسجد موسسه رسانه‌های دیجیتال فعال است.

وی با اشاره به راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد افزود: در اسفندماه سال ۷۲ و برای استفاده بهینه از فضای مورد استفاده مساجد در زمینه فعالیت‌های دینی و فرهنگی، راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در حدود ۱۲۰۰ مسجد در سطح استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: بیشتر این مساجد دارای فضای مورد استفاده برای فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند، به طوری که در حال حاضر در ۱۷ کانون، کتابخانه تخصصی و در ۸ مسجد موسسه رسانه‌های دیجیتال فعال است.

مقدم با اشاره به اینکه مهم‌ترین کارکرد مسجد، جذب جوانان است، گفت: مسجد جایگاه عبادت و برگزاری آیین‌های عبادی است که نباید فقط به این کارکرد اکتفا کرد.

وی با بیان اینکه  دشمنان اسلام همواره از مسجد هراس داشتند و امروز در جبهه جنگ فرهنگی هستیم افزود: نباید به دشمن فضای رسیدن به اهدافش را بدهیم و مهم‌ترین کارکرد مسجد در حال حاضر جذب جوانان به مساجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به امتیاز مساجد در انجام امور اشاره و خاطرنشان کرد: در مساجد فعالیت‌ها به صورت شورایی انجام می‌شود و هر کس در هر پست و مقامی که باشد به اندازه سایر اعضا در امور مشارکت دارد.

مقدم تصریح کرد: اگر در احیای کارکردهای مسجد که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اهتمام جدی داشته باشیم می‌توانیم مساجد خود را در تراز مساجد اسلامی قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، تصریح کرد: به تفسیر بسیاری از علمای دین، کوثر یعنی خیر کثیر و این عنوان برای خطاب قرار دادن این بانوی بزرگوار از سوی خدای متعال است و همان‌طور که شاهد هستیم پس از ۱۴۰۰ سال به برکت وجود ایشان برکت وجود خاندان امامت همچنان در دل‌های انسان‌های آزاده جریان دارد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست