• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۱۰
  • شناسه خبر: 4200

دانشنامه فرهنگ زنجان در ۴۰۰ مدخل در دست تدوین است

پیام ملت– مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دانشنامه فرهنگ زنجان در ۴۰۰ مدخل در دست تدوین است که این دانشنامه هویت تاریخی و جغرافی استان زنجان را به خوبی معرفی خواهد کرد. ناصر مقدم در اولین همایش بزرگدا ...

پیام ملت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دانشنامه فرهنگ زنجان در ۴۰۰ مدخل در دست تدوین است که این دانشنامه هویت تاریخی و جغرافی استان زنجان را به خوبی معرفی خواهد کرد.

ناصر مقدم در اولین همایش بزرگداشت صدر الدین احمد زنجانی در فرهنگسرای امام خمینی(ره)، اظهار کرد: برنامه های  خوبی در خصوص معرفی مفاخر استان زنجان تدارک دیده شده است که هم اکنون شاهد برگزاری همایش صدر الدین زنجانی به صورت تخصصی هستیم.

وی نقش اصحاب رسانه را در شناساندن زندگی و آثار بزرگان و عارفان زنجانی به نسل آینده مهم دانست و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این زمینه قدم های  موثر برداشته است که باز هم کافی نیست و وظیفه داریم هویت فرهنگی و ماموریت تاریخی خود را به نسل های آینده جامعه انتقال دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه  هویت تاریخی و جغرافی استان زنجان باید به خوبی به همگان معرفی شود، خاطر نشان کرد: دانشنامه فرهنگ زنجان در ۴۰۰ مدخل در دست تدوین است که این دانشنامه  معرف خوبی برای شناساندن هویت تاریخی و جغرافی استان خواهد بود.

مقدم با اشاره به اینکه این دانشنامه به عنوان هویت ارزشمند استان زنجان نیمه اول سال آینده رونمایی می شود، گفت:صدر الدین زنجانی مبدع پول اسکناس بود در حالی بیشتر مردم وی را نمی شناسند.

وی با بیان اینکه مردم زنجان از بیشتر بزرگان زنجانی اطلاعات خوبی ندارند، تصریح کرد:امیدواریم هویت تاریخی و جغرافیایی و فرهنگی برجستگان و بزرگان و عارفان  از قبیل صدر الدین احمد زنجانی را بیش از گذشته به مردم  خود معرفی و کتاب هاشان را تقدیر کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه برنامه هایی ماندگار است که آثار مکتوب از آن تهیه شود، افزود: به منظور مفاخر استان، سلسله برنامه هایی برای نکوداشت این بزرگان برگزار شده است برنامه هایی ماندگار است که آثار مکتوب از آن تهیه شود.

مقدم  با بیان اینکه فصلنامه زنجان با موضوع استان شناسی در هر فصل منتشر می شود، ادامه داد: باید اقدامات لازم برای معرفی شخصیت های برجسته استان انجام شود.

“حسینعلی” دبیر علمی همایش بزرگداشت صدرالدین زنجانی نیز در این همایش اظهار داشت: صدرالدین زنجانی خدمات فرهنگی و سیاسی و ادبی بیشماری را به نام خود ثبت کرده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تاریخ زنجان تا شروع دوره قاجاریه در سال ۱۲۱۰ بیشترین رجال منتسب به زنجان به دوره مغول بازمی گردد، گفت: این رجال در دوره اسلام شناخته تر هستند.

دبیر همایش با بیان اینکه ۲۷ مقاله به دبیرخانه این همایش در زنجان ارسال شده است، گفت: چهار مقاله برگزیده شده است که سه مقاله در این همایش ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه این مقالات در فصلنامه زنجان به چاپ می شود، ادامه داد: این همایش پلی برای شناساندن یکی از رجال نامور زنجانی است.

گفتنی است در پایان این مراسم از چهار مقاله برتر تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست