• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۱۰
  • شناسه خبر: 4206

عملکرد سازمان برنامه و بودجه، مبتنی بر توسعه در نظام اداری است

معاون توسعه منابع انسانی و امور استان های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: از سال آینده سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی در دو مسیر جدا با رویکرد مبتنی بر توسعه در نظام اداری و برنامه‌ای فعالیت‌های خو ...

معاون توسعه منابع انسانی و امور استان های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: از سال آینده سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی در دو مسیر جدا با رویکرد مبتنی بر توسعه در نظام اداری و برنامه‌ای فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

زهرا اربابی در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با اشاره به جایگاه و نقش سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کشور و دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها اظهار کرد: به دلیل اهمیت این شورا در فرآیند توسعه استان و تصمیم گیری و تصمیم سازی در جلسات این شورا، سازمان برنامه و بودجه در استان ها نیز از نقش و اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به نقش اساسی مدیریت دانش هم از بُعد فناوری و هم از بُعد نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: در مدیریت دانش به منظور استفاده از مهارت های انسانی، توجه به نقش انسان در مرکز توسعه، اجرا و نظارت ضروری است و سازمان برنامه ریزی باید این هویت را آشکار کند.

این مقام مسئول، دانش نیروی انسانی را امری قابل انتقال و قابل نهادینه سازی عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی توانمند، می تواند در کارآمدی سیستم مدیریتی و برنامه ریزی صحیح نقش موثری داشته باشد.

اربابی این مدیریت را سازماندهی دانستنی ها و تجربیات دانست و ادامه داد: برنامه ریزی ها اگر مبتنی بر دانش نباشد، به حل مسائل منجر نخواهد شد و در این زمینه باید به ارتقاء سطح دانش نیروی انسانی توجه ویژه ای داشت.

وی بر ضرورت شناخت صحیح از مشکلات و ریشه یابی دقیق آنها تاکید کرد و گفت: چنانچه برنامه ریزی ها بر اساس شناخت صحیح از مسائل و مشکلات و مبتنی بر خرد جمعی انجام شود، نقش موثری در توسعه و پیشرفت مناطق خواهد داشت که در این راستا همفکری و تعامل تمامی دستگاه های اجرایی عضو شورا، ضروری  به نظر می رسد.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست