• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۱۱
  • شناسه خبر: 4220

جبران کاستی های کشور در گرو افزایش سرعت فعالیت ها می باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و کاستی های کشور باید سرعت فعالیت‌ها را بیشتر کنیم تا بیش از این از توسعه عقب نمانیم. آیت‌الله علی خاتمی در چهاردهمین گردهمایی سراسری مدیران حوزه ...

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و کاستی های کشور باید سرعت فعالیت‌ها را بیشتر کنیم تا بیش از این از توسعه عقب نمانیم.

آیت‌الله علی خاتمی در چهاردهمین گردهمایی سراسری مدیران حوزه تجاری ‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی که همزمان با  جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش سبلان برگزار شد، اظهار کرد: آمار تولید مقالات علمی در کشور نشان می دهد که کشورمان از جایگاه بالایی در عرصه‌های جهانی برخوردار است که البته باید حرکتی شتابان در راستای پیشرفت و توسعه کشور داشت.

وی ادامه داد: توجه به توسعه علمی و کاربردی کردن آن باید مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه این مباحث با توصیه‌های اخلاقی امکان‌پذیر نیست، خاطر نشان کرد: بلکه باید عملا وارد کار شد و شرایط را برای فعالیت بیشتر نخبگان فراهم کرد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: اینکه عنوان می‌شود ایرانیان اهل کار جمعی نیستند، درست نیست، ما در ادبیات باستان خود نیز مشاهده می‌کنیم که علما به کار جمعی تاکید دارند.

وی ادامه داد: این امر نشان از توجه به موضوع کار جمعی است ولی اینکه این موضوع چرا نهادینه نشده است، دلیل آن را نمی‌دانیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه رتبه علمی ایران نشان‌دهنده ظرفیت بالای کشور در همه حوزه‌ها است، گفت: رسیدن به توسعه همه جانبه نیاز به همت همه نخبگان جامعه دارد.

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد: برای توسعه علمی کشور و کاربردی کردن مباحث، باید شرایط لازم را برای فعالیت بیشتر نخبگان در کشور فراهم کرد تا از ظرفیت های آنها استفاده شود.

آیت الله خاتمی به تحصیل بیش از ۵/۴ میلیون دانشجو در کشور اشاره کرد و گفت: نباید دانشگاه رفتن در جامعه یک منزلت اجتماعی محسوب ‌شود، بلکه باید این فرهنگ با هدف علم‌ آموزی و ارتقای سطح دانش و با تفکر کارآفرینی در افراد جامعه نهادینه گردد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست