• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۱۵
  • شناسه خبر: 4254

انسجام و هماهنگی، رمز موفقیت جذب سرمایه گذاری است

پیام ملت– استاندار زنجان گفت: وجود آرامش، همدلی، انسجام و هماهنگی در هر منطقه رمز موفقیت در جذب سرمایه گذاری در آن منطقه می باشد. اسدالله درویش امیری در دیدار یک هیات اقتصادی از کشور ترکیه، به آمادگی استان جهت حضور ...

پیام ملت استاندار زنجان گفت: وجود آرامش، همدلی، انسجام و هماهنگی در هر منطقه رمز موفقیت در جذب سرمایه گذاری در آن منطقه می باشد.

اسدالله درویش امیری در دیدار یک هیات اقتصادی از کشور ترکیه، به آمادگی استان جهت حضور و فعالیت سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود: مدیران استان به محض حضور و فعالیت سرمایه گذاران در این استان، آنها را به منزله یکی از شهروندان زنجانی دانسته و حافظ منافع و سرمایه آنها خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه زنجان به عنوان یکی از ۳۱ استان کشور، به دلیل برخورداری از امکانات و ظرفیت های مناسب، مورد توجه دولت و سرمایه گذاران خارجی قرار دارد، اظهار کرد: سرمایه گذاران متعددی از کشورهای ترکیه، چین، بلژیک، کره جنوبی و جمهوری آدربایجان در این استان حضور یافته و سرمایه گذاری و مشارکت داشته اند.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: قرارگیری زنجان در محور ترانزیت بین المللی تهران-آنکارا، قرارگیری در مسیر جاده ابریشم، عبور خط اصلی گاز کشور از مجاورت زنجان، برخورداری از فرودگاه بین المللی و ایجاد خط دوم راه‌آهن در این استان، از جمله امکانات و ظرفیت های استان زنجان به شمار می آید.

مقام عالی اجرایی استان همچنین زنجان را یکی از قطب های صنعت برق و الکترونیک در کشور دانست و افزود: هم اکنون در استان برای ساخت دو نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ۵۰۰ و هزار مگاوات با کشورهای چین و کره جنوبی قرارداد مشارکت و همکاری منعقد شده است.

درویش امیری با بیان اینکه هم اکنون ۴ نیروگاه با ظرفیت ۳۲۰۰ مگاوات در زنجان در دست احداث است، یادآور شد: بزرگترین کارخانه تولید ترانسفورماتور با قابلیت صادرات به بیش از ۱۲ کشور جهان در زنجان فعالیت می کند و در طول ماه گذشته نیز قراردادی با شرکت پانچ بلژیک به منظور تولید گیربکس اتومات خودرو در استان منعقد شده است که همه اینها، نشان دهنده ظرفیت های سرمایه گذاری صنعتی در استان می باشد.

وی در این دیدار، دو کشور ایران و ترکیه را همسایه یکدیگر و از کشورهای بزرگ و پر جمعیت منطقه خواند و تاکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت های هر دو کشور، تلاش های جدی در راستای توسعه و پیشرفت اقتصادی این کشورها انجام پذیرد.

استاندار زنجان، کشورهای ترکیه و ایران را از کشورهای مهم و تاثیرگذار در منطقه خاورمیانه دانست و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا مردم این کشورها به طور متقابل از ظرفیت ها و امکانات یکدیگر بهره مند شوند.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست