• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۱۶
  • شناسه خبر: 4268

۳ هزار هنرمند در حوزه فرهنگ و هنر استان فعالیت می کنند

پیام ملت– مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:  ۳ هزار هنرمند در رشته های نمایش، موسیقی، شعر و ادب، رسانه و فیلم و عکس و سینما در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه فعالیت می کنند. ناصر مقدم در دیدار هنرمندان با استا ...

پیام ملت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:  ۳ هزار هنرمند در رشته های نمایش، موسیقی، شعر و ادب، رسانه و فیلم و عکس و سینما در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه فعالیت می کنند.

ناصر مقدم در دیدار هنرمندان با استاندار زنجان با بیان اینکه  استان زنجان از ظرفیت های انسانی بالا در حوزه ادب و هنر برخوردار است، اظهار کرد: در حال حاضر تمام هنرمندان استان حرف هایی برای گفتن در سطح ملی و بین المللی دارند.

وی با بیان اینکه به همت هنرمندان استان زنجان برنامه های فرهنگی دولت تدبیر و امید در استان زنجان محقق شده است، افزود: برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به گونه ای بوده است که به اهداف فرهنگی دولت تدبیر و امید که در برنامه های انتخاباتی دکتر روحانی مطرح بود جامع عمل بپوشاند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: برنامه های فرهنگی استان همسو با برنامه های پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است.

مقدم اولین اولویت در این برنامه ها را بها دادن به اصحاب فرهنگ و هنر و دخیل کردن در تصمیم گیری ها عنوان کرد و گفت: با فعال شدن انجمن ها، شکل گیری خانه هنرمندان و خانه مطبوعات این مهم محقق شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به توازن برنامه ها در استان اشاره کرد وافزود: تلاش شد این برنامه ها به صورت متوازن در تمام شهرستان ها با توزیع اعتبارات اجرا شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به واگذاری فعالیت ها و کاهش تصدی گری دولت در این بخش خاطر نشان کرد: از اینرو بسیاری از برنامه ها توسط این تشکل ها انجام شد.

مقدم با تاکید بر ورود بخش خصوصی در عرصه فرهنگ و هنر گفت: این مهم با حضور آموزشگاه ها در این دولت قابل توجه است.

وی  با اشاره به فعالیت رشته های نمایش، موسیقی، شعر و ادب، رسانه و فیلم و عکس و سینما تصریح کرد: ۳ هزار هنرمند در سطح استان در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه حضور هنرمندان نیازمند حمایت دولتمردان از این عرصه است، افزود: علیرغم کمبود اعتبارات سعی کردیم نگاه متوازن در عرصه توزیع اعتبارات داشته باشیم.

این مقام مسوول به برخی از مشکلات هنرمندان استان زنجان اشاره کرد و گفت: این استان از لحاظ زیرساخت های فرهنگی خوب است ولی بسیاری از این زیرساخت ها در حال تخریب است.

مقدم به برخی مشکلات صوت و نور در بسیاری از مراکز فرهنگی و هنری استان زنجان اشاره کرد و افزود: در تمام شهرستان ها مراکز فرهنگی دایر است.

وی تصریح کرد: اعتبارات فرهنگی محدود است و با وجود مقرراتی که تنظیم شده بخش فرهنگ دچار تنگنا شده است.

این مقام مسوول با اشاره به تنها سینمای زنجان با ۲۳۱ صندلی، خاطر نشان کرد: متاسفانه به جهت بی تدبیری در دولت گذشته با مشکل سینما در استان مواجه هستیم.

مقدم با بیان اینکه سینماهای کوچک را در زنجان و شهرستان های تابعه با حمایت استانداری دایر خواهیم کرد، افزود: سالن تخصصی تئاتر زنجان منحصر به فرد در حوزه شمال غرب کشور است که ۱۶۰۰ مترمربع زیربنا دارد ولی به جهت کمبود اعتبار نیمه تمام مانده است.

وی  به ضعف اقتصاد فرهنگ و هنر استان اشاره کرد و گفت: دولت باید از این حوزه دستگیری کند .

این مقام مسوول خطاب به استاندار زنجان خواستار حمایت های بیشتر از حوزه فرهنگ و هنر شد وافزود: انتظار می رود سال آینده نسبت به افزایش اعتبارت این حوزه در استان زنجان اقدام شود.

مقدم تهیه اطلس فرهنگی استان را یکی از ضروریات عنوان کرد و گفت: دانشنامه زنجان در ۴۰۰ مدخل در حال تدوین است که امید می رود تا پایان خرداد همزمان با روز استان بزرگداشت سهرودی رونمایی می شود.

وی خواستار اعتبار برای تعمیر و تجهیز فرهنگسراهای استان زنجان شد و خاطر نشان کرد: استان زنجان فضای مناسبی برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری دارد.

مقدم با اشاره به بیمه هنرمندان و شرایط سخت آن عنوان کرد: درزنجان ۶۷۲ نفر عضو صندوق بیمه هنرمندان و ۱۲۲ نفر از هنرمندان بیمه تکمیلی هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ادامه داد: هریک از هنرمندان دارای شرایط لازم است می توانند با تشکیل پرونده نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکل بدهی وزارت ارشاد به تامین احتماعی حل شده است، گفت: شورای فرهنگ عمومی آیین نامه ای دارد که اکثر اعضا دستگاه های فرهنگی هستند و علت عدم عضویت هنرمندان در این شورا به قانون باز می گردد.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست