• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۱۸
  • شناسه خبر: 4298

خدمات رسانی ۳۶۰ امدادگر در استان زنجان

پیام ملت– مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۳۶۰ نفر امدادگر و نجات‌گر در طول ایام نوروز شهروندان و مسافران را تحت پوشش خدمات خود قرار خواهند داد. شهرام میرزایی در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهار کرد: خدمات ...

پیام ملت مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۳۶۰ نفر امدادگر و نجات‌گر در طول ایام نوروز شهروندان و مسافران را تحت پوشش خدمات خود قرار خواهند داد.

شهرام میرزایی در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهار کرد: خدمات نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با ۱۹ دستگاه آمبولانس، ۱۲ دستگاه خودوری کمک‌دار سنگین، ۸ دستگاه خودروی نجات، ۱۰ موتور امداد، ۹ موتور آمبولانس، ۳ دستگاه خودروی آرگو و یک دستگاه خودروی ارتباطات ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت ارائه آموزش های همگانی به مردم، افزود: ارائه آموزش های همگانی اولویت جمعیت هلال احمر استان زنجان است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان را امری مهم دانست و خاطر نشان کرد: این استان به دلیل هم مرز بود با هفت استان کشور در راستای تقویت شبکه امداد و نجات گام های مهمی را برمی دارد که این امر نیازمند کمک های مسئولان است.

میرزایی اختصاص اعتبارات ویژه در زمینه تجهیز و توسعه این جمعیت را ضروری دانست و  گفت: مشکلات به مسئولان استانی ارائه شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۴ دوره آموزش‌های تخصصی امداد و نجات ویژه نجات‌گران و پرسنل شرکت کننده در طرح خدمات نوروزی، تصریح کرد: امسال در ر استای تقویت فرهنگ آموزش و برای اولین بار در استان زنجان، طرح همیار امداد در برخی از مدارس و مهدهای کودک استان اجرا می‌شود. به این صورت که یک چک‌لیست با دو سر فصل «قبل از سفر» و «حین سفر» در اختیار دانش‌آموزان ۷ تا ۱۲ ساله قرار می‌گیرد تا تکمیل کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه برای دانش‌آموزان کلاه و کارت شناسایی طراحی شده تا از سایر هم‌سالان خود متمایز شوند، افزود: علاوه بر این پشت برگه‌ها نیز فضایی برای نقاشی وجود دارد تا دانش‌آموزان بتوانند در رابطه با سفر خود نقاشی بکشند.

میرزایی در ادامه گفت: در پایان نیز به نقاشی‌های برتر جوایزی اهدا می‌شود؛ در واقع این طرح به صورت پایلوت در زنجان اجرا خواهد شد و امیدواریم که از سال‌های آینده ملی شود.

وی به استقرار پایگاه‌های سلامت و ایستگاه‌های دوست‌دار کودک برای رفاه حال مسافران اشاره کرد و یادآور شد: امسال ۹۰۰ نفر از اعضای جوانان استان زنجان به عنوان راهنمای مسافران نوروزی فعالیت خواهند کرد و ۱۷ پست راهنمایی نیز در مبادی ورودی و خروجی و اماکن تاریخی مستقر خواهد بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تصریح کرد: همچنین دو خیمه نماز در ورودی و خروجی شهر راه‌اندازی خواهد شد. این در حالی است که پارسال ۵۳ هزار و ۹۰۲ نفر به پست ها، ۴۱۷۵ نفر به ایستگاه‌های دوست‌دار کودک و ۷۰۰۸ نفر به پایگاه‌های سلامت مراجعه کردند.

 

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست