• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۱۹
  • شناسه خبر: 4317

طرح تقسیم کار ملی و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس استان اجرا می شود

پیام ملت– مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح تقسیم کار ملی و کنترل آسیب های اجتماعی برای تمامی دانش آموزان پایه های ششم و نهم در محور پیشگیری از اعتیاد و تمامی دانش آموزان دختر پایه هفتم و پسر پایه هشتم در م ...

پیام ملت مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح تقسیم کار ملی و کنترل آسیب های اجتماعی برای تمامی دانش آموزان پایه های ششم و نهم در محور پیشگیری از اعتیاد و تمامی دانش آموزان دختر پایه هفتم و پسر پایه هشتم در محور پیشگیری از مفاسد اخلاقی و پیشگیری از طلاق و مخاطرات مرتبط در سطح استان اجرا می شود.

مرتضی تمجیدی در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه  اقدامات اساسی و موثری در زمینه کاهش اعتیاد در استان صورت گرفته است، اظهار کرد: برای ۳ گروه از مخاطبین اعم از دانش آموزان، معلمان و اولیاء از سوی این نهاد آموزشی صورت پذیرفته است.

وی به کسب رتبه اول کشوری آموزش و پرورش در زمینه اجرای برنامه های پیشگیرانه از شیوع اعتیاد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: برنامه های مناسبی از سوی آموزش و پرورش در راستای جلوگیری از شیوع اعتیاد در جامعه پیش بینی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه گفت: به طوری که در طول یک سال تحصیلی، ۱۳۵ کمیته پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه اعتیاد تشکیل شده است.

تمجیدی با اشره به اهداف اصلی برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، رفتارهای پر خطر و سوء مصرف مواد در بین دانش آموزان، خاطر نشان کرد: افزایش دانش و آگاهی گروه های هدف در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ارتقاء توانمندی روانی-اجتماعی دانش آموزان، هماهنگی، ساماندهی و یکپارچه سازی طرح ها و فعالیت ها در مدارس و ارتقاء توسعه و کیفیت بخشی برنامه های پیشگیرانه از اهداف کلی این طرح هستند.

تمجیدی ادامه داد: برنامه های پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی و اعتیاد شامل ۴ محور برنامه های پایه و توسعه گرا، برنامه پیشگیرانه اولیه، برنامه های نهضت فرهنگی پیشگیرانه و برنامه های مراقبت اجتماعی است.

وی از اجرای طرح تقسیم کار ملی و کاهش آسیب های اجتماعی در استان خبر داد و افزود: طی ۲ ماه گذشته بیش از ۴۵۰ کلاس آموزشی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس تشکیل شده؛ این در حالی است که تاکنون اعتبار قابل توجهی برای اجرای این طرح به آموزش و پرورش اختصاص داده نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: طرح تقسیم کار ملی و کنترل آسیب های اجتماعی برای تمامی دانش آموزان پایه های ششم و نهم در محور پیشگیری از اعتیاد و تمامی دانش آموزان دختر پایه هفتم و پسر پایه هشتم در محور پیشگیری از مفاسد اخلاقی و پیشگیری از طلاق و مخاطرات مرتبط در سطح استان اجرا می شود.

تمجیدی خاطر نشان کزد: احتمال گرایش افراد به اعتیاد در خانواده های پر خطر، اجتباب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگ ساز به نیابت از خانواده ها، عهده دار مساله تعلیم و تربیت دانش آموزان بوده و می تواند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد داشته باشد، گفت: در خانواده های در معرض آسیب و پر خطر، احتمال گرایش افراد به ویژه دانش آموزان به اعتیاد، اجتناب ناپذیر است.

 

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست