• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۲۲
  • شناسه خبر: 4341

میزان امید و نشاط در جامعه افزایش قابل ملاحظه ای داشته است

پیام ملت– معاون سیاسی، امنیتی استانداری زنجان گفت: فرمانداران و مدیران ستادی استانداری بایدعلاوه بر ایجاد فضای سرمایه گذاری در استان، استفاده از مدیران توسعه‌محور و انجام امور محوله، به افزایش امید و پویایی اجتماعی ...

پیام ملت معاون سیاسی، امنیتی استانداری زنجان گفت: فرمانداران و مدیران ستادی استانداری بایدعلاوه بر ایجاد فضای سرمایه گذاری در استان، استفاده از مدیران توسعه‌محور و انجام امور محوله، به افزایش امید و پویایی اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشند.

سید بیوک موسوی در نشست مشترکی که با حضور استاندار زنجان و معاونین، مشاورین، مدیران ستادی استانداری و فرمانداران استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین کارکردهای مجموعه استانداری و فرمانداري ها علاوه بر انجام امور محوله قانونی، ایجاد امید، شادابی و ارتقاء مقبولیت اجتماعی نظام می باشد.

وی بر ضرورت بیان اقدامات و دستاوردهای موثر مدیران در سطح جامعه تاکید نمود و افزود: با نگاهی منصفانه و مقایسه عملکرد دولت در کشور و استان زنجان نسبت به گذشته، می توان فهمید که میزان امید و نشاط در جامعه افزایش قابل ملاحظه ای داشته و مدیران باید در راستای ایجاد پویایی و نشاط اجتماعی اهتمام جدی تری داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان فرصت‌های مدیریتی در نظام جمهوری اسلامی را مغتنم برشمرد و خاطر نشان کرد: باید در این فرصت کوتاه، از اقداماتی که در جهت افزایش امید و نشاط در جامعه صورت مي گيرد، حمایت کرده و ضمن پذیرش انتقادات سازنده، ارتباط موثرتری با بدنه اجتماعی داشته باشیم.

موسوی نقش رسانه ها را در این امر مهم دانست و گفت: باید از تریبون ها و رسانه ها برای بیان عملکرد و دستاوردهای نظام استفاده کنیم.

وی ارائه گزارشات به زبان ساده را مهم دانست و به مدیران و فرمانداران تاکید کرد: با برقراری ارتباط مستمر و منظم با دهیاران و اعضاي شوراها، از توان و ظرفیت این مجموعه ها استفاده نموده و با اتخاذ تصمیمات قاطع، عملکرد موثر خود را با زبان ساده و قابل فهم، به اطلاع مردم برسانند.

این مسئول در سخنان خود بر ضرورت عملکرد صحیح و تصمیم گیری مقتدرانه از سوی مدیران استان تاکید کرد و گفت: مدیران باید در دوران مسئولیت خود بصورت مقتدرانه حضور یافته و عزت‌مند مدیریت نمایند و از برخوردهای منفعلانه در مسائل مهم پرهیز کنند.

موسوی ایجاد ارتباط موثر با بدنه کارشناسی زیرمجموعه هر واحد مدیریتی را یکی دیگر از مهمترین وظایف مدیران در سطوح مختلف برشمرد و اظهار داشت: همه مدیران بیشترین و طلایی ترین ساعات عمر خود را در محل کار و با همکاران خود سپری می کنند، لذا باید بدون در نظر گرفتن عقاید فکری و سیاسی کارکنان در ایجاد گفتگو، مفاهمه و ارتباط فکری و کلامی با بدنه کارشناسی و زیرمجموعه خود اهتمام جدی داشته باشند و در عین حال نباید از نظارت بر امور و اِشراف بر موضوعات کاری غفلت ورزند.

معاون استاندار زنجان، ایجاد اقتدار استانداری ها و فرمانداری ها را در گرو عملکرد مناسب مدیران دانست و خاطرنشان کرد: هرگاه مدیران استانی و فرمانداران در زمان تصمیم‌گیری، نظارت، اِعمال قانون و حتی برخورد با متخلفین بصورت مقتدرانه عمل کنند، می توانند قدرت، صلابت و اقتدار تشکیلات سازمانی خود را در جامعه به تصویر بکشند.

موسوی همچنین شورای تامین در هر شهرستان را محور و مدار آن شهرستان و مهمترین موتور محرکه اجرایی در منطقه دانست و اظهار داشت: شورای تامین بعنوان یک اهرم مهم، قانونمند و تاثیرگذار می تواند مقتدرانه و مستحکم به اداره هر شهرستان کمک نماید و در این راستا از پشتوانه حقوقی و قانونی مستحکمی برخوردار است که باید در مواقع لزوم مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در آینده نزدیک شاهد کاهش مسائل امنیتی و فعالیت واحدهای امنیتی در استان و کشور باشیم، ادامه داد: اگر هریک از دستگاه‌های اجرایی به‌موقع و صحیح وظایف خود را انجام دهند، واحدهای نظارتی نیز فعالیت مناسبی داشته باشند و غفلتی از سوی مدیران صورت نگیرد، تمامی مسائل پیش آمده به موقع برطرف می شود و شاهد کاهش مسائل امنیتی و حاد در سطح جامعه خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، در پایان به در پیش ‌بودن ایام چهارشنبه پایان سال اشاره کرد و گفت: اجرای طرح امنیت در چهارشنبه پایان سال به معنای حضور نیروهای امنیتی در سطح شهرها نیست بلکه با اقدامات پیشگیرانه، ارائه هشدارهای لازم و برگزاری برنامه های شاد و مفرح از سوی دستگاه‌های فرهنگی می توان از بروز حوادث ناگوار در این ایام پیشگیری کرد.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست