• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۲۴
  • شناسه خبر: 4346

تقویت برنامه های بومی ایرانی- اسلامی؛ مبارزه با تهاجم فرهنگی است

پیام ملت– استاندار زنجان گفت: با تقویت برنامه های بومی اصیل ایرانی و اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر باید از ورود فرهنگ غربی به کشور مقابله کرد. اسدالله درویش امیری شامگاه دیروز در نشست خبری خود، با اشاره به نقش اصحاب ر ...

پیام ملت استاندار زنجان گفت: با تقویت برنامه های بومی اصیل ایرانی و اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر باید از ورود فرهنگ غربی به کشور مقابله کرد.

اسدالله درویش امیری شامگاه دیروز در نشست خبری خود، با اشاره به نقش اصحاب رسانه در ایجاد تعامل بین مسئولین و مردم اظهار کرد: در سایه این همدلی و اتحاد استانی، مسئولین ملی نیز نگاه ویژه ای به استان زنجان داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به ۲۲۰ مرکز سلامت در استان زنجان، افزود: وزارت بهداشت و درمان نیمی از اعتبارات ساخت این مراکز را می پردازد ولی در سایه همدلی استان زنجان بیش از ۷۵ درصد ازهزینه ها وزارت بهداشت پرداخت نموده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه  باید از تمام ظرفیت ها برای ارتقاء استان استفاده نمود، خاطر نشان کرد: در نیمه سال ۹۵ در حوزه اشتغال، سرمایه گذاری خارجی و داخلی و حمایت از سرمایه گذاران در بخش خصوصی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

درویش امیری با اشاره به اینکه استان زنجان موفق به کسب رتبه اول کشوری مشارکت های اجتماعی شده است، افزود: مشارکت های اجتماعی و فرهنگی در استان زنجان نهادینه شده است.

وی به حضور فعال NGO و سمن ها در استان اشاره کرد و گفت: ۲۹۷ تشکل مدنی و اجتماعی و خیریه ها در سطح استان فعال هستند.

استاندار با بیان اینکه بزرگترین کلینیک دیالیز کشور با مشارکت های مردمی در زنجان به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: مشارکت در قالب حمایت از بیماران سرآمد سایر بخش ها و فعالیت ها می باشد.

درویش امیری با بیان اینکه از ظرفیت سمن ها و انجمن های خیریه باید در جهت مبارزه با اعتیاد هم استفاده شود، تصریح کرد: خوشبختانه استان زنجان به ویژه شهرستان های طارم، ماهنشان و ایجرود عاری از هرگونه معتاد متجاهر هستند.

وی به ظرفیت بالای اصحاب هنر در استان اشاره کرد و گفت: باید با تقویت برنامه های بومی اصیل ایرانی و اسلامی از ورود فرهنگ غربی مقابله کرد.

استاندار زنجان با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا افزود: تمام دستگاه های اجرائی باید در چهارچوب قانون عمل کنند.

درویش امیری به ابلاغ منشور انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب با نگاهی هوشمندانه منشور انتخابات را به مجمع تشخیص مصلحت نظام و سران ۳ قوه برای اجرا ابلاغ نمودند.

وی با بیان اینکه در ۱۸ بند منشور انتخاباتی وظایف تمامی دستگاه های اجرائی مشخص شده است، افزود: تکالیف، مسئولیت ها و مشارکت احزاب و گروه ها در این منشور قید شده است و استانداران، فرمانداران و شورای نگهبان به عنوان مجریان انتخابات تمام بندهای این منشور را اجرا خواهند نمود.

استاندار زنجان با بیان اینکه با پایان یافتن انتخابات باید شاهد اتمام رقابت ها نیز باشیم، گفت: پس از انتخابات باید شاهد همبستگی و اتحاد ملی امت ایران باشیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال مهمترین فاکتور در دولت تدبیر و امید بوده است، خاطر نشان کرد: بحث اشتغال و رونق اقتصادی در اولویت و دستور کار دولت یازدهم قرار گرفت  که طی آن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها تشکیل شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه ۹۸۵ پرونده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قرار گرفته بود، افزود: ۹۵۸ متقاضی در واحدهای صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدمات مورد رسیدگی قرار گرفته اند.

درویش امیری به ۵۲۴ مصوبه موجود در این کارگروه ها اشاره کرد و گفت: ۴۲۱ مصوبه اجرائی و ۲۴جلسه در طی ۱۱ ماه گذشته برگزار شد.

وی طرح رونق اقتصادی را از ابتکارات دولت یازدهم برشمرد و عنوان کرد: از  ۸۴۸    طرح معرفی شده به بانک ها، ۳۴۵ پرونده متقاضی مورد پذیرش بانک ها قرار گرفتند و از تسهیلات طرح رونق اقتصادی استفاده نمودند.

استاندار زنجان به ۲۶۴ میلیارد تومان تسهیلات سامانه وزارت صنعت، معدن وتجارت اشاره کرد و گفت: ۶۴ میلیارد تومان در بخش کشاورزی و ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش صنعت تسهیلات گرداخته شده است.

درویش امیری ادامه داد: با تشکیل شورای هماهنگی بانک ها  ۳۰۶ میلیارد تومان خارج از سامانه وزارت صنعت و معدن تسهیلات پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه در طی ۱۰ ماه گذشته ۴۰۳۰ شغل جدید در استان ایجاد شده است، افزود: ۲۰۰۰ شغل نیز در مرحله عقد قرار داد بین کارفرما و تامین اجتماعی هستند.

استاندار زنجان با اشاره به حجم سرمایه گذاری ها در استان زنجان گفت: حجم سرمایه گذاری استان از سال ۸۶ تا ۹۲، ۱۵۴ میلیون دلار بوده که این میزان از پایان سال ۹۲ تا پایان بهمن ۹۵ به ۳۸۵ میلیون دلار افزایش یافته است.

درویش امیری با بیان اینکه محصولات استان با مارک جکهوی اسلامی به ۳۵ کشور صاد رمی شود، تصریح کرد: واردات استان عمدتا مواد اولیه و در جهت افزایش سرمایه گداری و اشتغال است که از ۳۲ کشور وارد استان می شود.

وی تصریح کرد: از ۶۹۰ میلیارد تومان درآمد استان، ۲۶ درصد آن توسط مالیات صنوف تامین شده و ۲۷ درصد توسط مالیات کارمندان دولت وحقوق‌بگیران دریافت می‌شود و وصول درآمد استان مبتنی بر عملکرد است و وصول مالیات مبتنی بر درآمد است که براساس اسناد و مدارک خواهد بود.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست