• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۲۴
  • شناسه خبر: 4352

لزوم توجه به مشارکت های مردمی در رفع نواقص آموزشی

پیام ملت– معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: برای رفع نواقص موجود در آموزش و پرورش باید مشارکت‌های مردمی را جذب کنیم. سیدبیوک موسوی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: آموزش و پرورش به لحاظ اعتباری وض ...

پیام ملت معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: برای رفع نواقص موجود در آموزش و پرورش باید مشارکت‌های مردمی را جذب کنیم.

سیدبیوک موسوی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: آموزش و پرورش به لحاظ اعتباری وضعیت خوبی ندارد و با وجود سرانه ناچیز، مدارس برای تعمیر و تجهیز نیازمند توجه ویژه و مشارکت های همه بخش ها هستند.

وی با بیان این‌که برای رفع نواقص موجود در آموزش و پرورش باید مشارکت‌های مردمی را جذب کنیم، افزود: ارتقای شاخص‌های موجود باید با سال ۸۴ مقایسه و منعکس شود؛ چراکه در غیر این صورت در حقوق معلمان و زحمت‌کشان سیستم آموزش و پرورش اجحاف می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان خاطر نشان کرد: هر حوزه‌ای باید فعالیت‌های مثبت خود را منعکس و اطلاع‌رسانی کند تا مردم با کارکرد سازمان‌های مختلف آشنا شوند.

موسوی در ادامه گفت: البته باید از آمارسازی اجتناب کنیم و آمارهای واقعی ارائه دهیم.

این مسئول با تاکید بر این‌که در سال آینده مدیران و متخصصان باید نحوه ارائه آمار را بیاموزند، تصریح کرد: آموزش و پرورش رتبه‌های ارزشمندی در همه حوزه‌ها کسب کرده‌اند، البته نقص‌هایی نیز داشته و انعکاس ندادن اقدامات مثبت یکی از این نقص‌ها به شمار می‌رود.

موسوی با بیان اینکه به منظور رعایت نکات بهداشتی باید محل آبخوری مدارس با سرویس بهداستی مجزا باشد و همچنین فراهم کردن صابون مایع جزء ملزومات سرویس‌های بهداشتی است، افزود: تا حد امکان مدارس در سرویس‌های بهداشتی از صابون مایع استفاده می‌کنند ولی در مواردی شاهد این موضوع هستیم که سرویس بهداشتی لوله‌کشی صابون مایع ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با تاکید بر این‌که آموزش و پرورش دنبال تحول بنیادین است، گفت: از وضعیت فعلی راضی نیستیم و در پی آن هستیم که سند تحول بنیادین تدوین شود.

مرتضی تمجیدی افزود: تدوین سند تحول بنیادین ۶ پیش‌نیاز دارد که برنامه درسی، پژوهش و ارزیابی، تربیت معلم، منابع مالی، تامین فضا و مدیریت راهبردی را شامل می‌شود؛ در واقع یکی از موضوعاتی که همیشه آموزش و پرورش را رنج می‌دهد کمبود فضای مناسب برای تحصیل است. در حال حاضر نیز ۲۲۰۰ آموزشگاه در قالب ۱۷۰۰ مدرسه مشغول تعلیم و تربیت هستند و برخی مدارس به صورت دو شیفته فعالیت می‌کنند.

رییس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز گفت: کسب بیش از ۲۹۸ رتبه، عنوان و مقام برتر کشوری در سه سال گذشته، همچنین پذیرش ۲۶ مقاله دانش‌آموزی در مرحله نهایی مسابقات جهانی ریاضیات در یونان و قبرس از دستاوردهای آموزش و پرورش استان به شمار می‌رود.

علی بیات افزود: افتتاح و بهره‌برداری از کلینیک دندانپزشکی فرهنگیان زنجان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و جذب سرمایه‌گذار به مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان جهت تکمیل مرکز آموزشی ـ رفاهی شماره دو زنجان با زیربنای ۸۰۰۰ مترمربع از دستاوردهای حوزه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در طول سال‌های گذشته، حوزه معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز به افزایش ۱۴ درصدی پوشش تحصیلی نوآموزان پیش‌دبستانی، افزایش ۳۳ درصدی پوشش تحصیلی نوآموزان پیش‌دبستانی مناطق محروم و روستایی و پوشش ۶۶ درصدی معلمان ابتدایی شرکت کننده در طرح درس‌‌پژوهی دست یافته است.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست