• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۲۹
  • شناسه خبر: 4361

مستندات مراجع چهارگانه، تنها ملاک احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها

پیام ملّت – رئیس هیات نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان زنجان گفت: بررسی صلاحیت دواطلبان انتخابات شوراهای اسلامی فقط بر اساس مستندات مراجع چهارگانه انجام می شود و تفکرات سیاسی و جناح ...

پیام ملّت رئیس هیات نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان زنجان گفت: بررسی صلاحیت دواطلبان انتخابات شوراهای اسلامی فقط بر اساس مستندات مراجع چهارگانه انجام می شود و تفکرات سیاسی و جناحی در این روند نباید دخالت داده شود.

احمد بیگدلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر رعایت مر قانون در فرایند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد و افزود: هیچ کس نباید به غیر از مستندات مراجع چهارگانه، تفکرات سیاسی جناحی، حزبی و شخصی خود را در روند بررسی صلاحیت های داوطلبان انتخابات شوراها دخالت دهد.
قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال مراجع چهارگانه استعلام جهت بررسی صلاحیت های نامزدهای انتخابات هستند.
وی ادامه داد: در دیداری که اعضای هیات نظارت انتخابات شوراهای اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان داشتند، حجت الاسلام خاتمی نیز بر این امر تاکید کردند که ملاک بررسی صلاحیت ها باید مبتنی بر روندهای قانونی باشد.
بیگدلی اظهار کرد: با آغاز فرایند رسمی اننخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا از ۲۵ اسفند سال جاری، همزمان با سراسر کشور، هیات های نظارت و اجرایی در سطح شهرستان ها و بخشداری های استان تشکیل شده است.
ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاریخ ۳۰ اسفند ماه ۹۵ تا ششم فروردین ماه ۹۶ ادامه خواهد داشت.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست