• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۱-۱۲
  • شناسه خبر: 4365

کمبود ۷۰ هزار معلم تا پایان سال ۹۶

 پیام ملّت – معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت : سال ۹۵، ۳۸ هزار معلم (۲۲ هزار مرد و ۱۳ هزار خانم) و سال ۹۶ نیز ۳۵ هزار معلم (۲۲ هزار مرد و ۱۳ هزار خانم) بازنشسته می‌شوند. وی افزود: با بازنشسته شدن این تعدا ...

معلم

 پیام ملّت – معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت : سال ۹۵، ۳۸ هزار معلم (۲۲ هزار مرد و ۱۳ هزار خانم) و سال ۹۶ نیز ۳۵ هزار معلم (۲۲ هزار مرد و ۱۳ هزار خانم) بازنشسته می‌شوند.

وی افزود: با بازنشسته شدن این تعداد نیرو، سیستم تعلیم و تربیت کشور با کمبود معلم به خصوص معلم مرد مواجه می‌شود زیرا طی ۲ سال ۴۴ هزار معلم آقا از گردونه فعالیت در وزارت آموزش و پرورش خارج می‌شوند.

علی زرافشان، با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید برای کمبود معلم چاره‌اندیشی کند، یادآور شد: سال آینده تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان وارد سیستم آموزشی کشور می‌شوند که با ورود این افراد بخشی از کمبود‌ها جبران می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده که به آموزش و پرورش اجازه بدهد به میزان مورد نیاز از ردیف‌های استخدامی استفاده و کمبود‌های خود را جبران کند که امید است با استفاده از این قانون بتوان کمبود‌ نیروی انسانی در مدارس را به زودی برطرف کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست