• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۱-۱۵
  • شناسه خبر: 4391

ثبت نام پنج هزار داوطلب انتخابات شوراها در زنجان

پیام ملت– معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: پنج هزار و ۱۳ داوطلب در استان زنجان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت کرده اند که این میزان نسبت به دوره گذشته، ۶.۲ درصد رشد داشته است. سیدبیوک موسوی ...

پیام ملت معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: پنج هزار و ۱۳ داوطلب در استان زنجان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت کرده اند که این میزان نسبت به دوره گذشته، ۶.۲ درصد رشد داشته است.

سیدبیوک موسوی در نشست خبری با بیان اینکه در سال جدید دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در پیش است، اظهار کرد: با ایجاد شرایط مناسب توسط مجریان، آمار ثبت‌نام کنندگان نسبت به دوره قبل افزایش یافته است.

وی با اشاره به موضع گیری برخی گروه ها نسبت به مجموعه دولت بخشی از فراز و فرودهای این دوره انتخابات محسوب می شود، افزود:  متاسفانه رفتارهای ناپسند، هجوم های ناجوانمردانه و تخریب های غیرمعقول نسبت به مجموعه دولت در حالی که دولت کارنامه قابل قبولی در تمام حوزه ها را دارد، شاهد هستیم.

این مسئول با بیان اینکه ایجاد امنیت روانی در جامعه از دستاوردهای دولت یازدهم است، تاکید کرد: در بیانات مقام معظم رهبری نیز برخی اقدامات دولت به ویژه در حوزه خصوص اقتصاد مقاومتی، ایجاد شرایط امنیت عمومی مطلوب در سطح کشور قابل توجه بود.

موسوی با اشاره به پایان ثبت‌نام داوطلبین برای انتخابات شوراها و نامتعارف بودن زمان مورد نظر برای این کار افزود: با وجود همه مشکلات از جمله روال موجود در این ایام از سال، شرایط فراهم شده توسط مجریان، آمار ثبت‌نام کنندگان نسبت به دوره قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۱۳ داوطلب در این استان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت کرده اند، خاطر نشان کرد: این میزان ثبت نام کننده نسبت به دوره گذشته، ۶.۲ درصد رشد داشته است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان اظهار داشت: از این تعداد داوطلب، ۷۷۷ نفر از شهرها و چهار هزار و ۲۳۶ نفر از روستاهای استان هستند که تعداد ثبت کنندگان شهرها و روستاها در مقایسه با دوره گذشته به ترتیب ۱۵.۸ و ۴.۶ درصد افزایش دارد.

موسوی با اشاره به اینکه ۱۸۳ نفر از مجموع ثبت نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شوراها در استان از بانوان هستند، ادامه داد: این میزان نسبت به دوره گذشته ۲۹.۸ درصد رشد داشته و تعداد داوطلبان مرد نیز نسبت به دوره گذشته، ۵.۴ درصد افزایش دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان اضافه کرد: ۴هزار و ۸۳۰ نفر از ثبت نام کنندگان برای انتخابات شوراها آقا هستند که این تعداد ثبت‌نام کننده نشان دهنده پرشور بودن انتخابات پیش‌رو است.

موسوی در ادامه گفت: به لحاظ شرایط امنیتی و انتظامی شرایط قابل قبولی در سطح استان حاکم است و زمینه برای برگزاری یک انتخابات پر شور مهیا است.

وی با بیان اینکه شهر زنجان ۲۷۱ داوطلب برای انتخابات شورای اسلامی دارد، گفت: ۲۱۹ نفر از این مجموع آقا و ۵۲ نفر خانم هستند که رقابت ۳۰ نفر برای هر کرسی است.

این مسئول با بیان اینکه میانگین آمار سنی ثبت نام کنندگان بین ۳۶ تا ۴۰ سال است، افزود: ۲۱ نفر از ثبت نام کنندگان دارای تحصیلات حوزوی، ۱۸ نفر دکتری، ۲۲۱ نفر فوق لیسانس، ۶۸۷ نفر لیسانس، ۱۴۱ نفر فوق دیپلم، ۵۴۳ نفر دیپلم و ۳ هزار و ۴۵۰ نفر سواد خواندن و نوشتن در شوراهای روستایی هستند.

موسوی با اشاره به دستگیری چند تن از مدیران کانال های تلگرامی نزدیک به دولت، گفت: رئیس جمهوری، وزیر کشور را مأمور رسیدگی به این موضوع کرده اند که امیدوارم به نتیجه و سرانجام مطلوبی برسد.

معاون استاندار زنجان ادامه داد: ممکن است برخی مواقع ذهنیت هایی برای برخی دستگاه ها پیش بیاید و اقداماتی را انجام دهند، در این خصوص اگر تخلفی انجام شده، بحث دیگری است ولی اگر به خاطر موضوع خبررسانی بما هو خبر رسانی این دستگیری ها انجام گرفته باشد، به طور قطع تاثیرات منفی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در اثر شفافیت دولت یازدهم موضوع آسیب های اجتماعی نمایان و همه توجه ها به آن معطوف شد، به گونه ای که در طول سه سال گذشته در سطح فضای رسانه ای چیزی از موضوع آسیب های اجتماعی منعکس نمی شد و اگر قبل از دولت یازدهم کسی از آسیب های اجتماعی صحبتی می کرد متهم به سیاه نمایی می شد.

موسوی با بیان اینکه در استان زنجان فعالیت های عمرانی و پروژه های شهری عقب افتاده بسیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید از این فضای همدلی برای توسعه و پیشرفت استان استفاده کرد.

 

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست