• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۱-۱۵
  • شناسه خبر: 4378

دولت برنامه اجرایی خود در زمینه حمایت از تولید ملی و اشتغال را به مجلس ارائه کند

پیام ملت– علی لاریجانی روز سه شنبه در ابتدای نخستین جلسه علنی سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهارداشت: نخست ما از دولت می ...

پیام ملتعلی لاریجانی روز سه شنبه در ابتدای نخستین جلسه علنی سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهارداشت: نخست ما از دولت می خواهیم برنامه اجرایی خود را در زمینه حمایت از تولید ملی و اشتغال به مجلس ارائه کند.
وی ادامه داد: همچنین چنانچه دولت نیازهای دیگری از نظر قانون گذاری برای حمایت از تولید ملی و اشتغال دارد هر چه سریع تر به صورت لایحه ارائه کند تا در مجلس بررسی شود.
رییس مجلس افزود: از آنجایی که قانون برنامه ششم توسعه، مسیر اصلی کشور را در پنج سال آینده مشخص کرده و محوریت این قانون نیز تحقق اقتصاد مقاومتی است از این رو هر کمیسیون تخصصی در حوزه عملکرد، گروهی را جهت پیگیری قانون برنامه مشخص کند تا به موقع آیین نامه ها و دستور العمل های مربوطه توسط وزارت های مربوطه تدوین و تقویت کند.
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این راستا دستگاه های اجرایی نحوه کار خود را در اجرای قانون برنامه مشخص و کمیسیون های مربوطه در جریان قرار دهند، همچنین کمیسیون های تخصصی هر ۶ ماه یک بار گزارشی از نحوه اجرای قانون برنامه ششم توسعه را به مجلس ارائه دهند.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش از کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی که اخیرا اعضای آن در مجلس تعیین شده اند،خواست بر موضوع تولید ملی و اشتغال متمرکز شود و نحوه اجرای چند قانون تسهیل فضای کسب و کار و رفع موانع تولید و نحوه حمایت از تولید ملی کشور را توسط دستگاه‌های اجرایی پیگیری کند و چنانچه نیاز به قانونگذاری در زمینه تسهیل فضای کسب و کار وجود داشته باشد، به مجلس ارائه کنند و حداقل دو گزارش در سال جاری را به مجلس بدهند.
وی ادامه داد: کمیسیون‌های تخصصی مجلس با همکاری مرکز پژوهش ها نحوه حمایت از تولید ملی و اشتغال و جهش صادراتی را در حوزه کاری خود بررسی کنند و اقدامات لازم را با دستگاه های اجرایی مربوطه سامان دهند و ظرف یک ماه آینده برنامه کاری سال خود را به هیات رییسه ارائه کنند و همچنین تا پایان سال دو گزارش در این زمینه به مجلس ارائه کنند.
وی از هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز خواست که پیگیری لازم را در این موارد انجام دهد.
رییس قوه مقننه اظهار امیدواری کرد که با تدابیر رهبر معظم انقلاب و همت سه قوه در سال ۹۶ شاهد ارتقای تولید ملی و بهبود شرایط اشتغال در کشور باشیم.
لاریجانی در ادامه تاکید کرد شعار اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال که رهبری برای سال جاری اعلام کرده‌اند و سخنرانی پر مغز ایشان در ابتدای سال مهم ترین مساله اساسی کشور را مورد توجه همه قرار داد.
وی تاکید کرد: همه بخش‌های کشور باید فرصت کارآفرینی را در سال جاری مهم ترین وظیفه خود تلقی کنند، آنچه که استقلال کشور حتی از جهت سیاسی و فرهنگی تضمین می کند، امنیت ملی را تحکیم می‌بخشد و عزت ملی را تامین می‌کند و جایگاه ملت را به پیش می‌برد داشتن اقتصاد پویا و ثروت‌ زا متکی بر تولید ملی و برون گرا و صادرات محور است.
رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمرکز بر تولید ملی، جلوگیری از قاچاق و ایجاد اشتغال برای جوانان علاوه بر یک نیاز واقعی در حوزه اقتصاد یک عامل مهم تعیین کننده در حوزه سیاسی، فرهنگی و امنیتی است.
لاریجانی تصریح کرد: زیرساخت‌های کشور در زمینه‌های مختلف، آمادگی جهش در تولید و صادرات را فراهم کرده و عزمی محکم با روحیه‌ای مجاهدانه دستیابی به این مهم را آسان می‌کند.
وی همچنین گفت: مجلس شورای اسلامی ساماندهی بسترهای لازم برای جهش در کارآفرینی و صادرات را بر خود فرض می‌داند و خوشبختانه در چند سال اخیر قوانین مهمی در تسهیل فضای کسب و کار و ایجاد فضای مناسب برای سرمایه گذاری تصویب شده و مخصوصا در برنامه ششم در هر بخش تکالیف روشنی در بخش صنعت، معدن، کشاورزی، آموزش، خدمات و عمران در نظر گرفته شده که اجرای درست این قوانین جهش در تولید ملی، صادرات و ایجاد اشتغال را برای کشور سامان خواهد داد.
رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک آغاز سال جدید اظهار امیدواری کرد که به یُمن ورود به ماه رجب در ابتدای سال جدید خداوند برکات خود را بر ملت عزیز نازل کند.
لاریجانی افزود: حجم مسافرت ها در این ایام نیازمند تدابیر دستگاه های مسئول بود که لازم است از همه عزیزانی که تلاش مضاعفی در این زمینه داشتند به خصوص نیروهای مسلح به دلیل تلاش برای تامین امنیت، نیروی انتظامی و پلیس که شبانه روزی خدمت کردند، تشکر کنم.
لاریجانی گفت: همچنین از نیروهای امداد، هلال احمر، وزارت بهداشت، آتش نشانی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت که امکانات مورد نیاز مردم را فراهم کردند و وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران در تامین سفرهای بهتر مردم سهم داشتند، جای قدردانی دارد.

 

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست