• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۱-۲۰
  • شناسه خبر: 4408

آگاهی مردم تاثیر مهمی در برگزاری انتخابات سالم دارد

پیام ملت_ رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: در بسیاری از انتخابات، استان زنجان جزو نادر استانهایی بوده که جرائم انتخاباتی در آن واقع نشد که ناشی از آگاهی مردم به مسائل سیاسی و اجتماعی است. جعفر گل‌محمدی در جلسه ستاد پیشگ ...

پیام ملت_ رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: در بسیاری از انتخابات، استان زنجان جزو نادر استانهایی بوده که جرائم انتخاباتی در آن واقع نشد که ناشی از آگاهی مردم به مسائل سیاسی و اجتماعی است.

جعفر گل‌محمدی در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان زنجان با اشاره به تشکیل  شورای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی، اظهار داشت: با تجربه سه انتخابات گذشته در استان زنجان و با هم‌فکری و هم‌افزایی که بین دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، قضایی و مسئولان اجرایی وجود داشت شورای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی تشکیل شد.

وی ادامه داد: با تشکیل این شورای پیشگیری احتمال وقوع برخی مسائل، اتفاقات، بروز برخی مسائل در حوزه‌های انتخاباتی پیش‌بینی و رصد شد و قبل از اینکه آن مسئله به یک موضوع بغرنج تبدیل شود، آن مشکل را حل کردیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه به دنبال برگزاری انتخابات سالم هستیم، اضافه کرد: باید فضای شاداب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود و در این بین نیز باید مانع بروز هرگونه تخلف شد.

گل محمدی با اشاره به اینکه در گذشته به لطف خداوند انتخابات سالم، قانونی و پاکی را در استان برگزار کردیم، خاطر نشان کرد: هدف ما این است تا حضور حداکثری مردم در انتخابات را که خواسته مقام معظم رهبری است، رقم بزنیم.

وی به سخنانی از مقام معظم رهبری در خصوص قانون اشاره کرد وافزود: طبق تاکیدات ایشان قانون بد باید اصلاح شود و از طرفی اجرای قانون بد بهتر از بی‌قانونی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در ادامه گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری قانون به منزله ریل است و ما باید خود را  در ریل قانون قرار دهیم، اگر ریل مشکل داشت باید به مسیر صحیح برگردد و نمی‌شود قطار را از ریل خارج کرد.

گل محمدی با تاکید بر اینکه همه ما موظف به اجرای قانون هستیم، اضافه کرد: کار این ستاد هیچ منافاتی با کار مجریان، ناظران و دیگر دست‌اندارکاران انتخابات ندارد و ما نیز در خود انتخابات دخالت نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: ما به همراه اعضای این ستاد زمینه را برای برگزاری انتخابات سالم و کامل فراهم می‌کنیم.

گل‌محمدی با بیان اینکه برای هر کاندیدا در هر منطقه شهرداری یک ستاد  پیش‌بینی خواهد شد، تصریح کرد: ستاد انتخاباتی تعریف خاص خود را دارد و ستادهای مردمی فقط عکس و پوستر می‌توانند، استفاده کنند نه محل مراجعه مردم را به ستاد انتخاباتی تبدیل کنند.

وی تصمیم‌گیری در خصوص ممنوعیت راه‌اندازی ستاد انتخاباتی در حد فاصل سبزه‌میدان تا چهارراه انقلاب را به هیئت‌های اجرایی و نظارت واگذار کرد تا در صورت تصویب در این هیئت‌ها در شورای تامین استان مطرح و تصمیم‌گیری شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه راه انداختن کارناوال‌های انتخاباتی ممنوع است، افزود: اگر تخلفی در این زمینه مشاهده شد دادگستری زنجان آماده رسیدگی به این موضوعات است.

وی از صدا و سیمای زنجان نیز خواست تا نسبت به بداخلاقی‌های انتخاباتی از جمله نصب پوستر در جداول و علائم راهنمایی و رانندگی پوشش لازم را انجام داده تا مردم بیشتر با ماهیت این افراد و بداخلاقی آنها آشنا شوند.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست