• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۱-۲۴
  • شناسه خبر: 4432

افزایش تولیدات داخلی سبب مقاوم سازی اقتصاد می شود

پیام ملت– استاندار زنجان گفت: افزایش تولیدات داخل سبب مقاوم سازی اقتصاد کشور می شود و باید بر روی رونق کسب و کار داخلی تمرکز کنیم. اسدالله درویش امیری در دیدار با جمعی از اصناف و بازاریان استان زنجان، با بیان اینکه ...

پیام ملت استاندار زنجان گفت: افزایش تولیدات داخل سبب مقاوم سازی اقتصاد کشور می شود و باید بر روی رونق کسب و کار داخلی تمرکز کنیم.

اسدالله درویش امیری در دیدار با جمعی از اصناف و بازاریان استان زنجان، با بیان اینکه بازار یکی از پایگاه‌های مهم هویت‌ساز به‌شمار می‌رود اظهار کرد: باید این جایگاه تقویت شده و رونق یابد و دست‌یابی به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی از سوی بازاریان حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه همه اقدامات در راستای ایجاد تولید و اشتغال در حال انجام است، اظهار کرد: امیدواریم با همدلی بتوانیم اقداماتی در شان ملت انجام داده و برای آن‌ها که سرمایه‌های اصلی کشور هستند، گام‌های اساسی برداریم.

استاندار زنجان به گازرسانی به مناطق مختلف به‌ویژه روستاهای دورافتاده اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال برای ۷۰ هزار نفر در سال گذشته و جذب سرمایه‌گذاران برای رونق تولید، از جمله اقداماتی است که در راستای خدمت به مردم انجام شده است.

درویش امیری تحقق اقتصاد مقاومتی را مستلزم همکاری و همراهی تمامی بخش های کشور دانست و تاکید کرد: تمامی دستگاه ها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی سهیم هستند و باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه گفت: نباید اینگونه باشد که دولت مجوزی بدهد، اما دستگاه های دیگر کارشکنی کنند و ممانعت نمایند و در این زمینه دستگاه های قضایی، انتظامی، اجرایی و غیره همه مسوول هستند.

استاندار زنجان به وضعیت استان زنجان در حوزه‌های مختلف نیز اشاره کرد و افزود: یکی از شاخص‌ها درآمد گمرک است که خوشبختانه در این بخش شاهد رشد همه موارد بودیم.

درویش امیری به صادرات استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان کالا از استان زنجان به سایر کشورها صادر شده و واردات نیز کاهش یافته که نشان از افزایش توان تولید و کیفیت تولیدات است.

وی استفاده درست از منابع و ثروت های ملی و صیانت از آن را جزء سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطر نشان کرد: استفاده مناسب از منابع آبی، یکی از مهم ترین برنامه های کشور در این راستا بوده که هدف گذاری تجهیز و استفاده از سیستم های نوین آبیاری در ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان صورت گرفته و تاکنون ۱۴ هزار هکتار از این رقم، محقق شده است.

استاندار زنجان به رونق در بخش مسکن نیز اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش مسکن ارائه شده است و این مورد جزو شاخص‌هایی است که می‌توان به آن تکیه کرد. همچنین باید به افتتاح چندین پروژه صنعتی تا چند ماه آینده در استان اشاره کرد که قطعا بخشی از معضل بیکاری را برطرف خواهد کرد.

درویش امیری به راه‌اندازی و شروع ‌به کار کارخانه کیلوس با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد و افزود: این طرح و آرین توتون جزو طرح‌هایی هستند که  می‌توانند چرخ‌های صنعت استان را سرعت بخشند.

وی خاطرنشان‌ کرد: با ایجاد امید در بین سرمایه‌گذاران و حمایت از آن‌ها می‌توان اعتماد آن‌ها را جلب کرد و تلاش مسئولان استان نیز در این راستا است و تمام‌قد از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم.

استاندار زنجان به موضوع اقتصاد مقاومتی و ضرورت توجه به آن نیز اشاره کرد و یادآور شد: اقتصاد مقاومتی به همراه تولید و اشتغال است و زمانی‌که تولید افزایش یابد قطعا اقتصاد نیز مقاوم‌تر خواهد شد.

درویش امیری تصریح کرد: به هر میزان که کالا از خارج وارد شود قطعا مانع تولید و اشتغال در داخل کشور خواهد شد؛ پس باید بر روی رونق کسب و کار داخلی تمرکز کنیم.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید هزینه سربار را از بین ببریم، خاطر نشان کرد: یکی از این هزینه‌ها مربوط به حمل و نقل می‌شود که دولت سعی کرده است با ایجاد زیرساخت‌های لازم در این حوزه، از جمله توسعه ریلی و نوسازی ناوگان هوایی شرایط را برای حمل ‌و نقل مناسب‌تر فراهم کند.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست