• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۱-۲۴
  • شناسه خبر: 4435

با اراده آیت‌الله هاشمی، غنی‌سازی را آغاز کردیم

پیام ملت– رئیس جمهوری گفت: اولین بار که با اراده و تصمیم مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصمیم گرفتیم ایران غنی‌سازی را آغاز کند، مربوط به سال ۶۶ است و اولین بار که سانتریفیوژ وارد کشور شد، مربوط به سال ۶۷ است. حجت‌ا ...

پیام ملت رئیس جمهوری گفت: اولین بار که با اراده و تصمیم مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصمیم گرفتیم ایران غنی‌سازی را آغاز کند، مربوط به سال ۶۶ است و اولین بار که سانتریفیوژ وارد کشور شد، مربوط به سال ۶۷ است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در یازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای در محل سالن اجلاس سران اظهار کرد: ما امروز باید متحدتر از همیشه باشیم و این ملت بزرگ و فهیم باید در سایه انتخابات پیش رو قدرت خود را به جهان نشان دهد و نباید رو در روی هم بایستیم، چرا که هدف ما تبلور مردمسالاری دینی است.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم جمهوریت را به منصه ظهور برسانیم و اسلامیت را ثابت کنیم. ماه رجب ماه اخلاق است و ما نباید بگذاریم در کشور ما انتخاباتی شبیه آمریکا شاهد باشیم، چرا که اینجا سرزمین اسلام، پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) است. اینجا رقابت آزاد، بسیار عالی و کاندیداهای مختلف به زیبایی شرکت می‌کنند و مشارکت حداکثری آرزوی همه ماست و طبق گفته مقام معظم رهبری مر قانون را باید شاهد باشیم.

وی همچنین تاکید کرد: باید به ملت ایران بگویم ما هر کجا که با هم بودیم پیروز شدیم، شعار ما می‌توانیم شعار درستی است و اگر با هم باشیم و در کنار هم اختلافات را کنار بگذاریم و اگر با هم بسازیم می‌توانیم کشورمان را به خوبی بسازیم. گفتن اینکه «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» بسیار مهم است اما در کنار حضور مردم و خواست مردم این متخصصان هستند که از لحاظ فنی باید این کار را به عمل بنشانند و این حقوقدان‌ها و دیپلمات‌های ما هستند که این حق را در مجامع ملی و بین‌المللی باید به کرسی بنشانند.

دل‌های بعضی‌ها گاهی واپس می‌شد

روحانی در ادامه تصریح کرد: برخی در ذهنشان آمده بود که در مذاکرات هسته‌ای با دنیا مال و متاع دنیا ما را از متاع فناوری بازداشته است و فکر می‌کردند ما فناوری هسته‌ای و خون شهیدانمان را فروختیم و عوض آن زنجیره تحریم را شکاندیم. آن روز هم با یک بیان ساده می‌گفتیم این حرکت بزرگ از سوی مردان بزرگی است که به خوبی می‌دانند چه می‌کنند و با چشم باز حرکت می‌کنند، اما بعضی‌ها دلهایشان گاهی واپس می‌شد و می‌گفتند فناوری و غنی‌سازی چه می‌شود. فوردو سه قفله می‌شود و کلیدی نداریم که باز کنیم، نطنز هم بسته می‌شود و تازه رآکتور تهران هم معلوم نیست سوختش تامین شود و از اراک هم اثری نمی‌ماند و آب سنگین هم که بعید است در دسترس ما باشد.

وی اضافه کرد: اما الحمدا… امروز همه ما شاهدیم مسیر ما صحیح بوده و کوتاه‌ترین، مستقیم ترین، بهترین و کم هزینه‌ترین راه را برای تثبیت حقوق هسته‌ای و ادامه راهمان انتخاب کردیم.

وی با تشبیه برجام به یک ابر بیان کرد: برجام یک ابر است که اگر بخواهد باران ببارد و سرزمینمان را پرآب کند این درخت‌های سرو و بلند و مراتع هستند که ابر را وادار به باران می‌کنند. اگر در پایین سبزه و گل و درخت نباشد و کویر باشد ابر نمی بارد. بارش این ابر به خاطر گل‌های مختلف بود. در این میان بعضی‌ها گفتند که صدای رعد و برقش را نشنیدیم، خب لااقل بارانش را که می‌بینید حتما رعدش بالا بوده و شما خواب بوده‌اید.

وی اضافه کرد: ما امروز قادریم کیک زرد را وارد کنیم. از روز اول پیروزی انقلاب تا پارسال حتی یک گرم کیک زرد وارد نشده بود و همه متعلق به قبل از انقلاب بود.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست