• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۱-۲۷
  • شناسه خبر: 4466

تائید صلاحیت کاندیداهای اصلح، مشارکت حداکثری مردم را به همراه خواهد داشت

پیام ملت– عضوهیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: اگر انتخاب کاندیداهای ریاست جمهوری به گونه ای باشد که فضای رقابتی و رفاقتی بین کاندیداهای اصلح ایجاد شود میزان مشارکت مردم نیز افزایش می یابد. اصغر پرتوی در گفت ...

پیام ملت عضوهیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: اگر انتخاب کاندیداهای ریاست جمهوری به گونه ای باشد که فضای رقابتی و رفاقتی بین کاندیداهای اصلح ایجاد شود میزان مشارکت مردم نیز افزایش می یابد.

اصغر پرتوی در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت، با مهم دانستن امر تائید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر رقابت بین جناح های سیاسی واقعی وجود نداشته باشد مردم نیز از انتخابات دلسرد می شوند.

وی با بیان اینکه گروه های جناح راست در انتخاب یک کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری دچار اختلاف نظر و مشکل هستند، گفت: تجربیات نشان می دهد که این گروه ها و همچون گروه جمنا در انتخاب یک کاندیدای واحد به توافق نخواهند رسید.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ادامه داد: با وجود تشکیل جلسات مختلف و متعدد اما نتایج حاصل از کار این جناح رضایت بخش نبوده است.

پرتوی با بیان اینکه اخلاق انتخاباتی موضوع کلی است و آنچه حائز اهمیت است رفتار انتخاباتی است، افزود: هر چه تحت عنوان رفتار انتخاباتی مطرح می شود باید در قالب قانون باشد و ضمانت اجرائی یابد و همه نسبت به اجرای آن متعهد باشند.

وی با اشاره به وجود خلاهای قانونی در انتخابات خاطر نشان کرد: باید در این خلاها جزئی و عمیق شویم و بر قواعد قابل اجرا و قابل سنجش تائید داشته باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در خصوص تحقق شعار ” اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” تصریح کرد: برای تحقق این شعار و قرار گرفتن در مسیر توسعه اقتصادی اصلاحات ساختاری اساسی لازم است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه تحقق این شعار بسته به یک نهاد و ارگان ندارد، عنوان کرد: همه باید در یک راستا و با یک سیاست جامع و کامل قدم بردارند و به یک راهکار عملکردی و اجرائی مناسب برسند.

پرتوی مهمترین عامل در عدم رسیدن مطلوب به اقتصاد مقاومتی را بی ثباتی سیاسی دانست و ابراز کرد: باید یک خط و مشی ثابت اجرائی در اقتصاد پیش بینی شود و کارکرد گروه ها و نهاد بسته به دولت و مجلس روی کار نباشد بلکه طبق خط و مشی تعیین شده باشد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست