• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۲-۰۷
  • شناسه خبر: 4619

تمامی پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان محقق شده است

پیام ملت– رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تمامی پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان محقق شده و در طی ۵ سفر وزیر بهداشت به استان زنجان پروژه های زیادی در حوزه عمرانی و بهداشتی برای استان تعریف شده است. علیر ...

پیام ملت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تمامی پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان محقق شده و در طی ۵ سفر وزیر بهداشت به استان زنجان پروژه های زیادی در حوزه عمرانی و بهداشتی برای استان تعریف شده است.

علیرضا بیگلری در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت با بیان اینکه اول تا هفتم اردبیهشت با عنوان هفته سلامت فرصت مناسبی برای ارتباط هرچه بیشتر مدیران با مردم در حوزه سلامت است، اظهار کرد: باید این فرصت را ارزشمند شمرد تا در دو سطح حمایت قلبی از مدیران و سخن گفتن با آحاد جامعه برای همیاری و همراهی مردم اقدام کنیم.

وی با اشاره به همایش پیاده‌روی با همکاری تیپ ۲۱۶ ارتش استان زنجان، خاطر نشان کرد: سخنرانی پیش از خطبه‌ها، افتتاح اتوبوس سیار سلامت، عیادت از بیماران با حضور نماینده ولی فقیه در استان، سخنرانی در مدارس و برگزاری جشنواره سلامت روان  بخشی از برنامه‌های انجام شده در هفته سلامت بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: تمامی پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان محقق شده که در ۴ سال فعالیت دولت یازدهم وزیر بهداشت ۵بار به استان سفر کرده اند که پروژه های زیادی در حوزه عمرانی و بهداشتی برای استان تعریف شده است.

بیگلری به اختتامیه جشنواره بین المللی عکس سلامت روان اشاره کرد و افزود: در این جشنواره ۷۶ کشور و ۳ هزار هنرمند برای این جشنواره عکس ارسال کرده بودند که توسط هیئت داوری در دو گروه سلامت روان و آزاد ارزیابی شد.

وی خاطر نشان کرد: مجور احداث برای ساخت ۲ بیمارستان در کشور صادر شد که بیمارستان ۴۲۰ تختخوابی خدابنده یکی از آنها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه گفت: در حال حاضر بیمارستان الغدیر ابهر با ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و سیستم« MRI» این بیمارستان با تقبل ۲۵ درصد هزینه ها آماده تحویل است.

بیگلری سی تی اسکن بیمارستان ‌خرمدره با مشارکت ۲۵ درصدی مردم و مساعدت ۷۵ درصدی وزارت بهداشت در شرف آمادگی است.

وی با بیان اینکه ۲۲۶ پروژه مرکز جامع سلامت استان را در دستو کار داریم، افزود: ۲۸ پروژه در هفته سلامت افتتاح شد و امید می رود تا پایان اردیبهشت ۱۰۰ پروژه دیگربه بهره برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: هزینه‌ ی ۲۲۶ پروژه مرکز جامع سلامت استان بالغ بر ۸۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان میباشد.

بیگلری از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته در حوزه سلامت استان را راه‌اندازی مرکز MRI بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان دانست و گفت: این مرکز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارهای صورت گرفته در حوزه سلامت استان محسوب می‌شود.

وی به بهره‌برداری از تخت‌خواب‌های مراقبت ویژه  که به دو برابر تعداد موجود خود رسیده است اشاره کرد و گفت: این رقم از ۴۲ تخت به ۸۴ مورد افزایش یافت که بر اساس برآوردهای به‌عمل آمده برای هر تخت هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان صرف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: بهره برداری از تخت های مراقبت ویژه، راه اندازی سامانه مانیتورینگ هوشمند، اضافه شدن ۳۰ تخت روانپزشکی به مجموعه تخت ها، تحویل ۴۰ دستگاه آمبولانس جدید، بهره برداری از اورژانس هوایی، افتتاح واحدهای تک نفره زایمان، اضافه شدن ۱۰ پایگاه فوریت پزشکی در جاده ها، تکمیل پوشش جمعیت بهداشتی در شهرها و روستاها، راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشتی در استان از اهم این اقدامات است.

بیگلری با بیان اینکه پیشرفت خوبی در زمینه پایگاه‌های سلامت داشته‌ایم، تصریح کرد: این مراکز در حال حاضر فاصله‌ای بیشتر از ۲۵ کیلومتر باهم ندارد.

وی  با اشاره به بحث خدمات‌رسانی، خاطر نشان کرد: پوشش جمعیت شهری کامل شده است، به طوری که سامانه الکترونیکی سیب، تاکنون ۹۳ درصد از جمعیت شهری و روستایی را تحت پوشش داده و هم‌اکنون جزو ۱۰ استان اول در این زمینه هستیم.

این مسئول با بیان اینکه سامانه مانیتورینگ زنجیره سرما راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: راه اندازی این سامانه موجب سنجش وضعیت دمایی واکسن‌ها و داروها شده است و در صورت بروز مشکل هشدارهای لازم به صورت هوشمند داده شود.

 

انتهای پیام/ع

 

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست